کارآفرینی

افزایش سهم اشتغال روستایی در کشور

معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اجرای طرح‌های اشتغال پایدار روستایی، اشتغال ایجاد شده در روستاها از 3 درصد به ۲۹ درصد رسیده است.

به گزارش تفاهم آنلاین، عیسی منصوری روز سه شنبه در حاشیه جلسه کارگروه اقتصادی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه الگوی توسعه مشاغل خانگی کشور اظهار کرد: این طرح از سال گذشته در ۹ استان کشور به‌صورت آزمایشی اجرایی شده و امسال برای تمام کشور اجرا می‌شود.

وی، صدور مجوز و پرداخت وام برای متقاضیان را شکل اولیه طرح اشتغال پایدار خانگی در کشور دانست و بیان کرد: پس از بررسی‌های انجام‌شده پیش‌نیازهایی برای طرح تعریف شد که ازجمله آن می‌توان به آموزش، مشاوره، ارتقا کیفیت محصولات تولیدی و استانداردسازی اشاره کرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نتیجه مثبت این طرح طی سال گذشته خبر داد و افزود: برندهای مختلفی در این راستا در کشور اجرایی شد که توانست تا پیش از شیوع کرونا در بازارهای خارجی وارد شود و مورد استقبال قرار گیرد.

منصوری همچنین درباره وضعیت کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا گفت: تسهیلات مربوط به این جامعه هدف باید سرعت داده شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تمامی وام‌های کمتر از ۱۶ میلیون تومان فقط با سفته و چک قابلیت پرداخت دارد و اگر افراد به مشکلی در اجرای این موضوع برخورده‌اند همچون تقاضای ضامن، می‌توانند با تلفن‌های مندرج در سایت کارا بخش کرونا تماس گرفته و شکایت خود را اعلام کنند تا مشکلات آنان حل شود.

وی درباره وضعیت اشتغال روستایی در کشور نیز گفت: طی ۳ سال گذشته و با اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی سهم شغل‌های روستایی ایجادشده در کشور از ۳ درصد به ۲۹ درصد افزایش‌یافته است.

منصوری مجموع مشاغل ایجادشده را ۲۱۰ هزار مورد در اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۵۴ هزار نفر بیمه تأمین اجتماعی هستند، بخشی تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر و بخش دیگری نیز خارج از پوشش بیمه‌ای قرار دارند که تلاش می‌کنیم این بخش نیز در زیر چتر پوشش بیمه قرار گیرند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال پایدار روستایی در کشور پرداخت‌شده است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=43251
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن