بانک-بیمه-بورس

افزایش سرمایه بانک کارآفرین به 40 هزار میلیارد ریال به تصویب رسید

در مجمع عمومی فوق‌العاده بانک کارآفرین، افزایش سرمایه این بانک از 8500 میلیارد ریال به 40 هزار میلیارد ریال به تصویب سهامداران رسید.

به گزارش تفاهم آنلاین، مجمع عمومی فوق‌العاده این بانک در روز چهارشنبه 26 شهریور ماه 1399 با حضور صاحبان بیش از 76 درصد سهام برگزار شد و افزایش سرمایه این بانک به میزان 365 درصد با اکثریت آراء سهامداران به تصویب رسید.

افزایش سرمایه بانک کارآفرین به 40 هزار میلیارد تومان به تصویب رسید

بر اساس این گزارش با موافقت صاحبان اکثریت سهام، بانک کارآفرین در نظر دارد سرمایه خود را طی دو مرحله به 40 هزار میلیارد ریال افزایش دهد.

مرحله اول این افزایش سرمایه به میزان 217 درصد، از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و سایر اندوخته‌ها انجام خواهد شد و سرمایه بانک به رقم 26843 میلیارد ریال خواهد رسید. همچنین مقرر شد مرحله دوم افزایش سرمایه به میزان 149 درصد و از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران، ظرف مدت حداکثر دو سال عملیاتی شود.

لازم به ذکر است که درخواست افزایش سرمایه بانک کارآفرین در تاریخ 18 خرداد سال جاری به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شده و مورد تایید این دو نهاد ناظر قرار گرفته بود.

افزایش سرمایه بانک کارآفرین به 40 هزار میلیارد تومان به تصویب رسید

گفتنی است افزایش سرمایه با هدف بهبود و ارتقاء نسبت‌های عملیاتی، افزایش توانایی و ظرفیت بانک در جذب منابع، اعطای تسهیلات و بهبود سهم از بازار انجام خواهد شد و به افزایش سودآوری و رقابت‌پذیری و همچنین بهبود ساختار مالی و کاهش ریسک منجر خواهد شد.

این گزارش حاکی است سرمایه بانک کارآفرین از بدو تاسیس تا سال 1393، طی هشت مرحله از 350 میلیارد ریال به 8500 میلیارد ریال افزایش یافته بود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=46223
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن