اقتصادیبانک-بیمه-بورس

افزایش سرسام آور بدهی آمریکا

به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن پست، نگرانی ها از رکوردشکنی بدهی آمریکا به دنبال تعطیلی گسترده کسب و کارها و اقدامات حمایتی دولت و بانک مرکزی، در هفته های اخیر بیش از پیش شدت یافته است.

اکنون دولت فدرال، بانک مرکزی و دولت های محلی برای حمایت از بخش های مختلف اقتصادی حدود شش تریلیون دلار نقدینگی به بازارها تزریق کرده اند و انتظار می رود در آینده نیز اقدامات بیشتری هم در سطح محلی و هم در سطح کشوری در برابر کرونا انجام شود.

برای نخستین بار از زمان پایان جنگ جهانی دوم ممکن است میزان بدهی های آمریکا به دو برابر کل حجم تولید ناخالص داخلی این کشور برسد. هم چنین تصمیم بانک مرکزی برای کاهش نرخ بهره باعث افزایش تمایل اشخاص حقیقی و حقوقی به استقراض بیشتر خواهد شد.

دکتر عفیف میان، استاد اقتصاد در دانشگاه پرینستون گفت: باید خیلی نگران این وضعیت باشیم چرا که این حجم از بدهی در تاریخ پولی مدرن ما سابقه نداشته است.

طبق برآورد صورت گرفته توسط دفتر بودجه کنگره آمریکا، امسال بدهی دولت آمریکا از ۲۱ تریلیون دلار خواهد گذشت که بیش از اندازه اقتصاد این کشور است.

تا اواسط ماه آوریل شرکت های آمریکایی تنها ۲۰۰ میلیارد دلار از بانک های خصوصی آمریکایی وام گرفتند. به گفته جیمی دیمون، مدیرعامل بانک جی پی مورگان که بزرگ ترین بانک آمریکا محسوب می شود این سطح از استقراض از زمان بحران مالی ۲۰۰۸ تاکنون سابقه نداشته است.

نتایج یک نظرسنجی صورت گرفته توسط انجمن مدیران سبد دارایی آمریکا نشان می دهد ۹۰ درصد مدیران آمریکایی انتظار افزایش میزان بدهی های مجموعه تحت کنترل خود را دارند. طبق اعلام سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا، میزان بدهی‌های این کشور تا پایان ماه مارس ۲۰۲۰ به ۲۳ تریلیون و ۶۱۱ میلیارد و ۲۰۱ میلیون ۴۳۴ هزار دلار رسیده است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=21870
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن