انرژی

افزایش درآمد نفتی عراق از ماه آینده

به گزارش ایسنا، احسان اسماعیل، وزیر نفت عراق اظهار کرد که عراق در برخی موارد نفت خود را تا قیمت ۳۹ دلار در هر بشکه هم فروخته است.

وزیر نفت جدید عراق بر پایبندی این کشور به توافق کاهش تولید اوپک پلاس تاکید کرد. وی هفته گذشته به شبکه تلویزیونی الشرقیه گفته بود عراق امیدوار است درآمدهای نفتی‌اش در ژوئن به ۲.۵ میلیارد دلار برسد.

طبق اعلام وزارت نفت عراق، این کشور در ماه مه نفت خود را به قیمت ۲۱ دلار در هر بشکه فروخته و ۲.۰۹۱ میلیارد دلار درآمد داشت.

عراق در ماه مه ۴.۰۶۸ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که بالاتر از سهمیه تولید ۳.۵۹۲ میلیون بشکه در روز اوپک پلاس بود و از این میزان ۳.۶۳ میلیون بشکه در روز را صادر کرد.

اوپک و متحدانش شامل روسیه در ششم ژوئن با تمدید یک ماهه کاهش تولید ۹.۶ میلیون بشکه در روز تا پایان ژوییه موافقت کردند تا به تسریع روند احیای بازار کمک کنند.

تحت این توافق، آنگولا، عراق، قزاقستان و نیجریه متعهد شده اند با کاهش بیشتر تولید در ژوییه، اوت و سپتامبر پایبندی ضعیف خود به کاهش تولید در ماههای مه و ژوئن را جبران کنند.

بر اساس گزارش پلاتس، عراق در راستای بهبود پایبندی به توافق اوپک پلاس، با شرکت‌های نفتی بزرگ خارجی که در میادین نفتی جنوب این کشور فعالیت دارند برای کاهش بیشتر تولید نفت در ژوئن به توافق رسید. این کشور در سه سال گذشته که همچنان با پیامدهای ناشی از جنگ با گروه تروریستی داعش در فاصله سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ و مشکلات مالی ناشی از آن دست و پنجه نرم می‌کرد، موفق نشد به تعهدش برای کاهش تولید به طور کامل عمل کند. این کشور همچنین از اکتبر سال گذشته با ناآرامیهای داخلی روبرو شد که به استعفای دولت عادل عبدالمهدی، نخست وزیر سابق عراق منجر شد. عراق تا زمان انتصاب دولت کاظمی در ماه مه، همچنان تحت اداره دولت عبدالمهدی بود. شیوع ویروس کرونا هم به این کشور ضربه زده است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=29548
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن