اقتصادی

افزایش تولید ۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در آینده

یک مقام مسوول از بهره‌برداری سه حلقه چاه جدید در سکوی ۲۲ پارس جنوبی و افزایش تولید روزانه ۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در این سکو در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، مهرداد کاظمی با اشاره به بهره‌برداری از سکوی SPD۲۲ طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی در دی‌ماه سال ۱۳۹۷ گفت: با رعایت الزامات ایمنی، فعالیت‌های هوک‌آپ و راه‌اندازی سه حلقه چاه در سکوی SPD۲۲ تکمیل شد و تعداد چاه‌های در مدار تولید این سکو افزایش یافت.

وی درباره اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور بهره‌برداری کامل و تکمیل ظرفیت سکوی SPD۲۲ پارس جنوبی گفت: با برنامه‌ریزی، همه فعالیت‌های هوک‌آپ خطوط آنالوس، اکولایزینگ و فلولاین در منطقه سرچاهی برای سه حلقه چاه در مدت زمان ۱۰ روز به پایان رسید و نصب تجهیزات ابزار دقیق و تست و راه‌اندازی سیستم کنترل چاه‌ها بدون حضور وندور و سازنده خارجی، با استفاده از توانمندی متخصصان صنعت نفت کشور با موفقیت پایان یافت.

رئیس بخش فراساحل طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی تصریح کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این سه حلقه چاه، میزان تولید سکوی SPD۲۲ حدود ۲۰۰ میلیون فوت مکعب افزایش یافت و ظرفیت تولید سکو به مقدار اسمی آن رسید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=39697
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن