انرژی

افزایش تولید بزرگترین میدان نفتی غرب اروپا

دولت نروژ مجوز افزایش تولید در میدان نفتی بزرگ ژوهان اسوردراپ در دریای شمال در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی را صادر کرده است و انتظار می رود تولید در این میدان نفتی به بیش از ۴۷۰ هزار بشکه در روز برسد.

به گزارش تسنیم به نقل از اویل پرایس، انتظار می رود تولید در میدان نفتی بزرگ ژوهان اسوردراپ نروژ در دریای شمال در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی افزایش یابد. دولت نروژ مجوز افزایش تولید در این میدان نفتی در این فصل  را صادر کرده است.

شرکت نفت لاندین انرژی که 20 درصد از سهام این میدان نفتی تحت کنترل شرکت ایکویینر را در اختیار دارد، اعلام کرد مجوز افزایش تولید در میادین نفتی ژوهان اسوردراپ، ادوارد گریگ و آلوهیم صادر شده است. برخی میادین نفتی در فصل تابستان به خاطر مشکلات فنی و تعمیر و نگهداری تولید پایینی داشتند.

نروژ تولید نفت خود را تا پایان سال جاری میلادی به خاطر سقوط قیمت نفت پایین آورده است. این کشور در حمایت از تلاشهای  جهانی برای افزایش قیمت نفت و از بین بردن مازاد تولید، 250 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود را در ماه ژوئن کم کرد و بعد کاهش تولید خود را به 134 هزار بشکه در روز رساند و قرار است این کاهش تولید را تا پایان سال جاری میلادی ادامه دهد. این اولین بار است که نروژ از 2002 به یک قرارداد کاهش تولید می‌پیوندد. این کشور در نیمه اول 2002، پس از سقوط قیمت نفت به کمتر از 20 دلار در هر بشکه، 150 هزار بشکه در روز از تولید خود را کم کرد.

مدیرعامل شرکت لاندین انرژی با اشاره به تولید در میدان نفتی ژوهان اسوردراپ گفت:« ما طی ماه نوامبر ظرفیت این میدان نفتی را بررسی کرده و انتظار داریم بتوانیم تولید را به بیش از 470 هزار بشکه در روز برسانیم».

مقامات نروژ هیچ برنامه‌‌ای برای تمدید کاهش تولیددر 2021 اعلام نکرده اند ولی موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا احتمالاً تقاضای نفت را بیش از پیش پایین می‌آورد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=52711
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن