اقتصادی

افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت تمام شده دو دستور کار مهم «امرتات»

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از مس پرس، بیگلری با بیان این مطلب افزود: هدف از تاسیس این شرکت توسعه تحقیقات و احداث کارخانه نیمه صنعتی و صنعتی برای استحصال عناصر سنگین و عناصر ارزشمند همچون پیریت، طلا، نقره و کبالت از باطله کارخانجات تغلیط مس و همچنین عناصر سنگین از PLS لیچینگ بوده است.

بیگلری تصریح کرد: با تحقق این هدف، علاوه بر فروش محصولات اصلی به مشتری بالفعل موجود، با ایجاد دانش فنی بدست آمده ‌می‌توانیم نیاز کشور به محصولات استراتژیک را مرتفع کنیم و از سوی دیگر از آلودگی محیط زیست در سدهای باطله و آب های زیرزمینی پایین دست کارخانجات مس جلوگیری کنیم.
بیگلری با اشاره به طرح‌های‌ تحقیقاتی مهمی که در راستای افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت تمام شده در صنعت مس تعریف شده است گفت: فرآوری باطله کارخانجات تغلیظ مس سرچشمه و میدوک، طرح جداسازی نرمه از کنسانتره مس سرچشمه، طرح فرآوری غبار سفید کنورتورها  و فرآوری عناصر سنگین از PLS لیچینگ سرچشمه از مهمترین طرح‌های در حال انجام شرکت کانی فراور امرتات است.
وی با بیان اینکه فرآوری باطله کارخانجات تغلیظ مس سرچشمه و میدوک باعث جلوگیری از هدر رفتن مس خواهد شد که  در باطله تغلیظ به هدر می‌رود، گفت: با اجرای این طرح شاهد افزایش10 درصدی تولید مس و تولید محصولات جانبی مورد نیاز صنعت مس خواهیم بود.
بیگلری تصریح کرد: همچنین با احداث طرح فوق می‌توان 60 درصد اسید تولیدی  در ذوب سرچشمه و خاتون‌آباد را مصرف کرد و دغدغه‌ای از نظر حمل و فروش آن با قیمت‌های بسیار نازل نداشت.
مدیرعامل شرکت کانی فراور امرتات با اشاره به اینکه طرح فرآوری غبار سفید کنورتورها  با هدف تولید سرب و روی از آن در دستور کار شرکت قرار گرفته است اظهار داشت: همچنین طرح جداسازی نرمه از کنسانتره مس باعث ارزش افزوده نرمه و کاهش آلودگی ذوب به واسطه غبار مس و کاهش خرابی تجهیزات الکتریکی می‌شود.
بیگلری با بیان اینکه هم‌اکنون طرح استحصال عناصر سنگین با ظرفیت باطله ورودی 150 تن در روز در حال انجام و عملیاتی شدن است اظهار داشت: این طرح 62 درصد پیشرفت داشته است.
وی افزود: همچنین  طرح عناصر سنگین از PLS لیچینگ سرچشمه 13 درصد پیشرفت داشته است که با تامین منابع مالی این طرح شاهد سرعت بخشی در بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=23094
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن