اقتصادیبانک-بیمه-بورس

افزایش۱۴۰۰درصدی فروش دلیل اختلال سامانه معاملات

به گزارش شمانیوز به نقل از سنا، روح الله دهقان درباره اختلال امروز سامانه معاملات بازار سهام که موجب بروز مشکلاتی در داد و ستدها شده به بورس پرس گفت: این مشکل و اختلال که محدود به سهام شرکت های بورسی است ، ناشی از افزایش فشار فروش در دو نماد سرمایه گذاری کشاورزی کوثر و تامین سرمایه بانک ملت بوده و در حال برطرف شدن است.

 

وی ادامه داد: واقعیت این است که به دلیل محدودیت در تخصیص سهام عرضه اولیه و افزایش تعداد متقاضیان شرکت های جدید ، هنگام فروش سهام این گروه  که با افزایش ۱۴۰۰ درصدی در یک هفته از ۲۰ هزار فروش به ۳۰۰ هزار فروش رسیده ، سامانه معاملات بار بسیار زیادی را متحمل می شود و زمینه اختلال یکی از دو سامانه جدای بورس یا فرابورس را فراهم می کند .

 

این این مقام مسئول در برابر این سئوال که با توجه به عرضه اولیه ۸ میلیارد سهم شستا در فردا ، آیا مشکلی در سامانه معاملات رخ نخواهد داد و اینکه چه تمهید و برنامه ای برای حل مشکلات ناشی از فشار فروش سهام شرکت های تازه وارد وجود دارد به بورس پرس توضیح داد : سامانه معاملات عرضه های اولیه از دو سامانه بورس و فرابورس جدا بوده و مشکلی برای فردا نیست.

 

دهقان افزود: برای حل اختلال ناشی از فشار فروش شرکت های جدید هم به مدیران بورس و فرابورس پیشنهاد داده شده معاملات سهام این گروه بعد از اتمام زمان معاملات و بین ۱۲:۳۰ تا ۱۳:۳۰ دقیقه باشد تا از بار زیاد ناشی از فشار فروش سنگین بر سامانه جلوگیری شود. این اقدام دربرخی موارد رخ داده اما درخواست شده به صورت یک رویه مشخص باشد .

 

به گفته وی ، پیشنهاد مدیریت فناوری بورس تهران مبنی بر انجام معاملات سهام شرکت های تازه وارد در فرصت یک ساعته و بعد از پایان معاملات با احتمال زیاد مورد موافقت مدیران بورس و فرابورس قرار می گیرد و به زودی و شاید از هفته آینده اجرایی شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=21110
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن