گیلان

افتتاح 41 پروژه آب و فاضلاب گیلان در دهه فجر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از افتتاح ۴۱ پروژه آبرسانی روستایی و دفع بهداشتی فاضلاب همزمان با دهه فجر در استان خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، سیدمحسن حسینی با بیان اینکه از این تعداد پروژه که قرار است در دهه فجر به بهره‌برداری برسد، ۲۵ پروژه مربوط به بخش آب و ۱۶ پروژه در حوزه فاضلاب می‌باشند، اضافه کرد: برای اجرای این پروژه‌ها بیش از ۵۹۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

وی، اجرای این پروژه‌ها را مربوط به شهرستان‌های رشت، صومعه‌سرا، ماسال، لاهیجان، لنگرود، رودسر، انزلی، املش، رودبار، سیاهکل، شفت، فومن و رضوانشهر عنوان کرد و گفت: ۱۶ پروژه مربوط به ساماندهی و تصفیه فاضلاب در استان با هزینه‌کرد بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبارات ملی و استانی به انجام رسیده است.

حسینی، نصب پکیج تصفیه فاضلاب مسکن مهر صومعه‌سرا، ساخت ایستگاه بالا آورنده و توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک فرهیختگان، توسعه شبکه فاضلاب فاز ۲ مسکن مهر رشت، ساخت ایستگاه پمپاژ نخجیری و اتصال هشت مورد شبکه فاضلاب سنتی به خط انتقال فاضلاب لاهیجان را از جمله طرح های قابل بهره برداری در حوزه فاضلاب استان ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان ادامه داد: همچنین ساخت ۲ ایستگاه بالا آورنده جنب پارک ساحلی و اخترکاویان بندرانزلی و توسعه شبکه فاضلاب شهرهای رودسر و لنگرود از مهم‌ترین پروژه‌های افتتاحی دهه فجر امسال در بخش فاضلاب است.

گفتنی است که در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۷۷.۳۲ درصد جمعیت روستایی استان گیلان از خدمات آب شرب بهداشتی بهره‌مند می‌باشند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=61409
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن