اقتصادی

افتتاح ۳۸ طرح صنعتی با ۲۰ هزار میلیارد سرمایه و ۶ هزار نفر شتغال

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در ۸ هفته گذشته مجموعاً ۳۸ طرح صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۶ هزار نفر به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش تفاهم آنلاین، حسین مدرس خیابانی در مراسم بهره برداری ۵ طرح صنعتی، معدنی و لجستیکی که با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور انجام شد، افزود: امروز نیز در قالب هفته هشتم این طرح‌ها با سرمایه گذاری بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای ۱۷۰۰ نفر مستقیماً اشتغالزایی شده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا علاوه بر طرح آرین شیمی که در بهشهر استان مازندران و در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به بهره برداری رسید، طرح‌های تولید فولاد در استان خوزستان که با فناوری‌های خاص راه اندازی شده که فقط ۳ شرکت در سطح دنیا با این تکنولوژی در حال فعالیت هستند، طرح کربنات سدیم و دو طرح سیلوی گندم در استان فارس با ظرفیت ۷۰ هزار تن در شهرستان‌های اقلید و داراب افتتاح می‌شوند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در بخش سیلو سازی پیش از انقلاب اسلامی فقط ۷۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی گندم در کشور وجود داشت که امروز این ظرفیت به بیش از ۲۲ میلیون تن رسیده است.

مدرس خیابانی ادامه داد: ۱۷.۵ میلیون تن از این ظرفیت، مربوط به سیلوهای استاندارد بلند و چهار و نیم میلیون تن انبارهای ذخیره گندم هستند.

مدرس خیابانی گفت: از مجموع ۲۲ میلیون تن ظرفیت ذخیره سازی گندم بالغ بر ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن سیلو در دولت یازدهم و دوازدهم، عموماً توسط بخش خصوصی و احداث شده است.

وی در خصوص طرح آرین شیمی توضیح داد: این طرح ایجادی با ظرفیت ۳۰۰ هزار متر مکعب تولید تخته ام دی اف با سرمایه گذاری بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان احداث شده است.

مدرس خیابانی ادامه داد: همین شرکت هفته گذشته طرحی مشابه با این طرح را در استان گیلان به بهره‌برداری رساند که در مجموع ۶۰۰ هزار مترمکعب به ظرفیت تولید تخته ام دی اف کشور افزوده شده و حدود ۲۵ درصد تولید این محصول در کشور رشد داشته است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت تولید ام دی اف به حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب در کشور رسیده و با بهره‌برداری از این دو طرح علاوه بر تحقق جهش تولید، کشور به خودکفایی رسیده است.

وی با اشاره به برنامه روز گذشته خود در افتتاح دو طرح توسعه‌ای شرکت‌های ساوین تاب و کاله مازندران گفت: این دو طرح نیز مجموعاً با سرمایه گذاری بیش از ۴۳۰ میلیارد تومان در این استان به بهره‌برداری رسیده اند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: خروجی نخست برنامه‌های افتتاح و بهره برداری طرح‌های صنعتی کشور اشتغالزایی پایدار و ایجاد رونق صنعتی و همچنین تحول در فرهنگ اقتصادی منطقه است.

مدرس خیابانی با اشاره به برنامه‌های ویژه برای توسعه بندر امیرآباد و ایجاد زیرساخت‌های تجاری در این منطقه، از آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی بهشهر با حدود هزار هکتار وسعت خبر داد.

وی افزود: این شهرک با وسعتی حدود ۵۰ درصد شهرک‌های صنعتی حال حاضر استان مازندران، می‌تواند تحول بزرگی را در این استان ایجاد کند.

مدرس خیابانی اعلام کرد: فاز نخست این شهرک با ۲۲۰ هکتار وسعت تا فروردین‌ماه عملیاتی شده و استقرار واحدها صنعتی در آن آغاز می‌شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با یادآوری اهمیت افتتاح طرح‌های ام دی اف در مازندران و گیلان گفت: این طرح‌ها در پر کردن ظرفیت خالی این صنعت، تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ظرفیت‌های صادراتی مؤثر خواهند بود و در عمل می‌تواند به پتانسیل‌های تجاری استان مازندران کمک بیشتری نماید.

وی با اشاره به دستور ویژه رئیس جمهور برای فعال سازی ظرفیت‌های تجاری استان‌های شمالی گفت: با نگاه به توسعه مراودات تجاری با کشورهای CIS و شمال دریای خزر توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های تجاری در استان‌های شمالی در حال انجام است.

مدرس خیابانی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: امسال برای افتتاح واحدهای فولادی و افزایش ۲۶ میلیون تنی زنجیره فولاد برنامه ریزی شده که طی همین مدت و از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۶ میلیون طرح افتتاح و در مدار تولید قرار گرفته است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۴۰۰۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در حال تکمیل و راه اندازی هستند که تا پایان دولت دوازدهم شرایط بهره‌برداری آنها حتماً مهیا خواهد شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=36977
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن