اقتصادی

افتتاح کمربندی سوم تهران در پاییز سال جاری

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کمربندی سوم تهران ۱۵۷ کیلومتر طول دارد که با احتساب راه‌های دسترسی آن به ۲۲۰ کیلومتر می‌رسد، گفت: این کمربندی، پاییز سال جاری به بهره‌بردای می‌رسد.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمد اسلامی امروز در حاشیه افتتاح هفت طرح راهداری استان تهران که در آسایشگاه سالمندان کهریزک برگزار شد، افزود: همواره از وضعیت راه‌های استان تهران شاکی بودم و طور مرتب مطالبه‌گری می‌کردم، اما تهران با توجه به حجم تردد و جمعیت موجود، همواره محرومیت اعتباری داشته و راه‌های مواصلاتی آن نیازمند گسترش بوده است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه راه‌های استان تهران به عنوان قطب صنعتی و تجاری و جمعیتی کشور در دو محور دنبال می‌شود، بیان کرد: در یکی از این محورها و با هدف متناسب‌سازی «تردد» با «تقاضا»، احداث آزادراه تهران – شمال و محور هراز – فیوزکوه در دستور کار قرار گرفت که طی سال گذشته به بهره‌برداری رسید تا مردم به صورت روان تردد کنند.

وی افزود: کمربندی سوم تهران پس از بهره‌برداری، مشکل ترافیکی تهران را از غرب به شرق استان برطرف و به شریان‌های آزادراهی متصل می‌شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، وضعیت در بخش نگهداری پل سیمان تا پل شهرک واوان غیرقابل قبول بوده و در این بخش نیازمند گسترش ظرفیت هستیم.

وی خطاب به مسئولان استان تهران نیز خاطر نشان کرد: با توجه به وسعت و توسعه‌ای که بخش‌های مختلف استان تهران دارد، باید ترافیک عمقی از ترافیک‌های محلی تفکیک شود.

اسلامی همچنین بابت افتتاح هفت طرح راهداری استان تهران طی روز جاری از جمله کمربندی دوم تهران از مجریان و مدیران استانی قدردانی کرد.

گفتنی است که طرح سراسری ارتقای کیفی روکش راه‌های استان، منظرآرایی راه‌ها، طرح ابرار، احداث و تجهیز راهدارخانه ها و بهسازی کمربندی دوم تهران، هفت طرح بزرگ راهداری استان تهران می‌باشند که با اعتباری بالغ بر 1500 میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری رسیدند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=48156
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن