اقتصادی

افتتاح پنجمین راه دسترسی به شمال کشور تا پایان دولت

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه راه قزوین- الموت- تنکابن، در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و راهبردی استان قزوین است و به‌عنوان حلقه‌ای از زنجیره راه‌های اتصال جنوب به شمال کشور محسوب می‌شود که پنجمین راه دسترسی را ایجاد می‌کند و اجرای آن از سال‌های پیش آغاز شده است.

وی افزود: ملاحظات مهندسی و زیست‌محیطی پروژه ایجاب می‌کرد که پروژه با تدابیر ویژه‌تری اجرایی شود، با توجه به گذشت زمان و حجم هزینه صورت گرفته نیاز مبرم است که اولویت‌بندی کنیم تا بخشی از پروژه را تا پایان دولت به بهره‌برداری برسانیم تا مردم بتوانند استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این بخش شامل دو منطقه خواهد بود، یک منطقه حدود ۱۵ کیلومتر از تنکابن به سمت الموت و یک منطقه از قزوین تا الموت که حدود ۶۳ کیلومتر است، در واقع این مجموعه ۸۰ کیلومتری نصف راه قزوین به تنکابن را تشکیل می‌دهد که با تصمیمات اتخاذ شده امیدوارم با سرعت بیشتری اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش دوم نیز ۸۰ کیلومتر است که مطالعات زیست‌محیطی آن حل شده و به لحاظ مهندسی باید به محاسبات توجه کنیم که پروژه با هزینه مناسب‌تر اجرا شود و هزینه اجرا و هزینه بهره‌برداری کاهش پیدا کند.

اسلامی تأکید کرد: درعین‌حال که پیمانکار مستقر هست و کار می‌کند باید منابع آن نیز موردتوجه قرار بگیرد، حداقل ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که پروژه اجرا شود.

وی بیان کرد: اولویت اول ما این است که قطعات اول تا سوم ۶۳ کیلومتر را تکمیل کنیم، ۴۲ کیلومتر آسفالت شده و ۱۸ کیلومتر باقی‌مانده است که امیدواریم تا سال آینده اجرایی شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت راه‌های استان اظهار کرد: استان قزوین یکی از استان‌هایی است که مختص خودش نیست بلکه کانون ترانزیتی کشور است و ناحیه شمال غرب را مدیریت می‌کند، برای وزارت راه مهم است که کیفیت راه‌ها را بهبود ببخشد.

وی تأکید کرد: برای توسعه راه‌های اصلی و تبدیل به بزرگراه پروژه‌های زیادی اجرا کردیم، توسعه راه‌های روستایی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد، در حال حاضر روستاهای استان قزوین جمعیت پذیر هستند و جمعیت گریز نیستند و استعدادهای خوبی از لحاظ صنعتی، تولیدی و گردشگری، اشتغال‌زایی و توسعه دارند.

اسلامی یادآور شد: بودجه راه‌های روستایی، استانی شده است و مسئولان استان باید منابع ویژه به راه‌ها روستایی اختصاص دهند و ما نیز کمک می‌کنیم.

پیدا کردن کار برای کارکنان عوارضی وظیفه ما نیست

وی در ادامه با اشاره به ساماندهی نیروهای قراردادی سازمان راهداری خاطرنشان کرد: در ساختار سازمانی امور استخدامی کشور در حال پیگیری هستیم، اگر پذیرفتیم که باید راهداری داشته باشیم باید مسائل آن را حل کنیم امیدواریم جایگاه شغلی را تثبیت و سپس وضعیت نیروی انسانی را بررسی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در حال حاضر ما مشکلی تحت عنوان مشکلات کارکنان عوارضی نداریم، افرادی که برای کار خود را مهیا کرده بودند سرکار رفتند؛ منافع ملی و منافع عموم مردم برای ما مهم‌ترین موضوع است زمانی که عوارضی را الکترونیکی می‌کنیم به‌کل جامعه خدمت می‌کنیم.

وی تأکید کرد: آن‌هایی که در گیشه‌های عوارضی کار می‌کردند برخی پذیرفتند به راهداری رفتند و کارهای راهداری را انجام می‌دهند، چندنفری که نپذیرفتند حق‌وحقوق خود را دریافت و تسویه کردند و پیدا کردن کار برای آن‌ها وظیفه ما نیست.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=30519
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن