اجتماعی

افتتاح پروژه های متعدد درمانی و بیمه ای تامین اجتماعی در سراسر کشور

به  گزارش تفاهم آنلاین، دکتر مصطفی سالاری هفته تامین اجتماعی را به اعضای این خانواده بزرگ که بیش از نیمی از جمعیت کشور هستند، تبریک گفت و اظهار داشت: در هفته تامین اجتماعی امسال، ۲۹ پروژه در ۱۱ استان به بهره برداری می رسد که ۴۳ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است.

وی افزود: امیدواریم با مجموعه امکانات و ظرفیت‌ها و همکاری با دستگاه ها بتوانیم مسائل و مشکلات جامعه هدف را برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه اقداماتی برای اصلاح ساختار و خروج از بنگاه داری باید انجام شود، گفت: رسیدگی به مسائل بنگاه ها وظیفه ذاتی تامین اجتماعی نیست و ما را از وظایف اصلی تا حدودی باز می دارد.
وی ادامه داد: در دنیا نیز اینگونه است که مجموعه‌هایی همچون تامین اجتماعی سهام داری می کنند و مدیریت شرکتها را بر عهده نمی گیرند. این موضوع الزام قانونی و تاکید رئیس جمهور محترم و وزیرمحترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز هست.
دکتر سالاری افزود: فروش سهام به معنی هزینه کردن در امور جاری نیست. ما منابع حاصل از فروش سهام را برای خرید سهام دیگری که منجر به بنگاه داری نشود، هزینه می کنیم.
وی با بیان اینکه مطالبه شرکای اجتماعی ما این است که به سوی سه جانبه گرایی برویم و شورای عالی را احیا کنیم، گفت: مهرماه گذشته متنی در این زمینه با مشارکت شرکای اجتماعی تهیه شده و به دولت و مجلس رفته است.

مشکلی در تامین منابع نداریم:
دکتر سالاری در خصوص هزینه های تأمین اجتماعی گفت: در سال ۹۸ مجموع هزینه های این سازمان، ۱۳۴ هزار میلیارد تومان بود که این مبلغ در سال جاری به ۱۷۲ میلیون تومان می رسد.
وی افزود: در هر ماه در سال گذشته، سازمان تامین اجتماعی ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است که این مبلغ امسال به ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است و با احتساب متناسب سازی حقوق بازنشستگان ماهیانه ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای ۳.۵ میلیون بازنشسته هزینه می شود.
دکتر سالاری با اشاره به اینکه ماهیانه سه هزار میلیارد تومان برای درمان و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه های جاری این سازمان است، گفت: تمامی این مبالغ به ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در ماه می رسد.
وی ادامه داد: این وصول باید به موقع انجام شود تا تعهدات ما در قبال جامعه هدف و مراکز درمانی به موقع تامین شود و برای وصول منابع و ایفای تعهدات مشکلی نداشته باشیم.

تسویه مطالبات درمانی بخش دولتی:
مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص پرداخت بدهی وزارت بهداشت اظهار داشت: سال گذشته در همین زمان ۱۸ ماه بدهی به وزارت بهداشت داشتیم اما در پایان سال ۹۸ توانستیم ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی خود را تسویه کنیم که ۵ هزار میلیارد تومان دولت به ما کمک کند و در حال حاضر نیز علی الحساب فروردین را پرداخت کرده ایم و امروز با اقدامات انجام شده حتی یک ریال معوقه رسیدگی شده به مراکز درمانی نداریم و بخشی از مطالبات بخش خصوصی نیز طی این هفته پرداخت می شود.
وی ادامه داد: مراکز درمانی طرف قرارداد اطمینان داشته باشند که دفترچه تامین اجتماعی وجه نقد است و ما تعهداتمان را در موعد قانونی انجام می‌دهیم.

استعلام غیرحضوری اعتبار دفترچه ها:
دکتر سالاری گفت: امسال هدف گذاری ما تحول دیجیتال است و برای کاهش مراجعات، برنامه ریزی گسترده‌ای داریم و هدف گذاری بر روی کاهش ۷۵ درصدی مراجعات است که ۴۰ درصد کاهش با تمدید اعتبار غیرحضوری انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه حذف کامل دفترچه ها نیز ۱۸ درصد مراجعات را کاهش خواهد داد، گفت: نسخه نویسی الکترونیک را جایگزین می کنیم و تجویز داروها نیز قاعده‌مند خواهد شد و پرداختی به مراکز درمانی طرف قرارداد نیز با سرعت بالاتری قابل ارائه خواهد بود.

پیشنهاد تامین‌اجتماعی برای کاهش شکایات مردم از سازمان:
وی تصریح کرد: برای کاهش شکایات از سازمان تامین اجتماعی در دیوان عدالت اقدام خواهیم کرد تا حجم پرونده‌های دیوان را کاهش دهیم و از تردد مردم نیز کاهش یابد.
وی ادامه داد: تجمیع و تنقیح بخشنامه‌های تامین اجتماعی نیز از مسائل حائز اهمیت در سازمان تامین اجتماعی است و از ۲۰۰۰ بخشنامه به ۶۰ بخشنامه می‌رسیم.

جزئیات متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی:
دکتر سالاری با بیان اینکه متناسب سازی با تامین منابع از سوی دولت انجام شد، گفت: در سال گذشته حداقل بگیرها یک میلیون و ۵۸۰ هزار تومان دریافت می کردند اما از ابتدای مرداد ۹۹ با اجرای متناسب سازی حقوق و همچنین افزایش ۲۶ درصدی بازنشستگان با ۳۰ سال سابقه، حداقل دریافتی دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و ۳۵ سال سابقه، به سه میلیون تومان می رسد.
وی افزود: در بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان از تمام ظرفیت مان استفاده کردیم و با ۳۲ هزار میلیارد تومان سهامی که هفته گذشته دولت به سازمان واگذار کرد، اجرای این قانون از اول مردادماه آغاز می شود.
مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: متناسب سازی فقط مربوط به حداقل بگیران نیست و هرچه سنوات خدمت بیشتر باشد، مبلغ متناسب سازی نیز بیشتر اضافه می شود.
وی با بیان اینکه درباره متناسب‌سازی، استمرار موضوع مهم است و باید تامین اعتبار مناسب انجام شود، گفت: در جلسه با کانون بازنشستگان نیز توافق کردیم و حداکثر تلاش را در این خصوص انجام داده‌ایم.
وی تاکید کرد: تلاش کرده ایم تا حداقل بگیرها ارتقاء خوبی داشته باشند و افزایش حقوقها تصاعدی و پلکانی است تا عدالت بیمه‌ای محقق شود.
دکتر سالاری گفت: درباره متناسب سازی معادل ۳ سال منابع را درخواست داده ایم و در حال حاضر معادل ۳۲ هزار میلیارد تومان را گرفته‌ایم و امکان دریافت تا ۵۰هزار میلیارد تومان را نیز داریم.
وی با اشاره به اینکه منابع و اعتبار لازم برای دریافت از دولت وجود دارد، گفت: در ادامه این کار خوش بین هستیم و در آینده نیز دولت بخشی از دیون خود را پرداخت خواهد کرد و این پرداختها مستمر خواهد بود.

وضعیت صندوق بیمه‌بیکاری و مشمولانش با شیوع کرونا:
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درخصوص بیمه بیکاری ناشی از کرونا و وضعیت صندوق بیمه بیکاری بیان کرد: تقریبا غیر از افراد اضافه شده در دوران کرونا، ماهیانه ۲۲۰ هزار نفر بیمه بیکاری می گرفتند.  با شیوع کرونا وزارت کار اعلام کرد که افراد بیکار شده در سامانه‌ای ثبت نام کنند که در فروردین ۶۸۰ هزار نفر نام نویسی کردند که یک مسئله ملی فراتر از تامین اجتماعی و ناشی از بحران کرونا بود.
وی ادامه داد: نهایتا مقرر شد تا آخر اردیبهشت ماه جاری، ضوابط خاص برای پرداخت به افراد بیکار شده ناشی از کرونا پیش بینی شود.
دکتر سالاری گفت: سازمان تامین اجتماعی کماکان بیمه بیکاری آن ۲۲۰ هزار نفر را می‌پردازد و برای بیمه شدگان ناشی از کرونا بایستی ضوابط خاصی بابت آن ۸۰ روز دیده شود.
وی خاطرنشان کرد: حتما دولت حق سازمان تامین اجتماعی را کامل ادا خواهد کرد و دولت متعهد به حمایت از کارگران و بازنشستگان است و حتی اگر نیاز باشد، کمک نیز خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=33532
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن