گزارش

افتتاح دومین دوره طرح پژوهانه همراه با هدف حمایت از دانشجویان مستعد

دومین دوره طرح پژوهانه همراه در قالب عطای گرنت به طرح‌ها و پایان‌نامه‌های دانشگاهی، به همت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین؛ آیین افتتاحیه «دومین دوره طرح پژوهانه همراه» روز گذشته با حضور وحید شاه منصوری، رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و تعدادی از دانشجویان به صورت آنلاین برگزار شد.

شاه منصوری ضمن معرفی طرح پژوهانه همراه برای دانشجویان حاضر در جلسه، آن را یکی از وظایف مرکز تحقیق و توسعه در حمایت از تحقیقات محض و کاربردی در حوزه نیازمندی های همراه اول اعلام کرد.

به گفته رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، سال گذشته و در نخستین دوره این طرح، حدود 20 میلیارد ریال صرف حمایت از پایان نامه های دانشگاهی شد که امسال رقم این حمایت دو برابر سال گذشته خواهد بود.

وی هدف از انجام این طرح را جهت دهی‌ به نتایج پژوهش های دانشگاهی و برای رفع نیازهای پژوهشی همراه‌اول عنوان کرد و گفت: در همین راستا روی نتایج پژوهش هایی که به سمت تولید محصول برود، سرمایه‌گذاری خواهد شد و همچنین زمینه جذب و استخدام افراد مستعد در مجموعه همراه اول فراهم است.

رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه‌اول همچنین ضمن آرزوی موفقیت برای دانشجویان برگزیده در این طرح، از اعطای جایزه پایان نامه برتر به سه نفر از دانشجویان در پایان این طرح خبر داد.

محمدعلی اخایی، معاون راهکارهای دیجیتال و هوشمندسازی مرکز تحقیق و توسعه همراه اول هم که در این جلسه حضور داشت، ابراز کرد: امیدواریم این طرح فتح بابی برای شناسایی و جذب نیروهای ارزشمند به همراه اول باشد و زنجیره ارتباط این مجموعه با دانشگاه را مستحکم تر کند.

در افتتاحیه ضمن تشریح جزئیات این طرح برای دانشجویان حاضر در جلسه، هدف از اجرای آن نقش آفرینی در اکوسیستم پژوهشی، ارتقا کیفیت پایان نامه های دانشگاهی و بهره مندی از ظرفیت دانشگاه ها برای حل مسائل پیش روی مرکز تحقیق و توسعه اپراتور اول تلفن همراه کشور اعلام گردید.

در این دوره حدود 150 طرح پیشنهادی به مرکز تحقیق و توسعه ارسال شد که از این میان 81 طرح، شامل 4 طرح پسا دکتری، 25 رساله دکتری و 52 پایان نامه کارشناسی ارشد پذیرفته شده است.

به منظور تعامل بیشتر میان همراه‌اول و دانشجویان با اختصاص یک همراه پژوهش از محققان مرکز تحقیق و توسعه به هر دانشجو، در بازه های سه ماهه ضمن ارزیابی پژوهش ها، پرداخت پژوهانه به دانشجویان نیز صورت خواهد گرفت.

شایان ذکر است مرکز تحقیق و توسعه همراه‌اول در راستای حمایت از پژوهش، فناوری و بهره مندی از ظرفیت دانشگاه های کشور به منظور رفع نیازمندی های فناورانه همراه اول اقدام به حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد، دکتری و طرح های پسادکتری می کند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=83663
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن