اقتصادیصنعت-معدن-تجارت

افتتاح بافت بلوچ و بیو ایمپلنت کرمانشاه در سال جهش تولید

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایدرو نیوز ، محمد باقر عالی گفت: این دو طرح آماده افتتاح شامل واحدهای صنعتی بافت بلوچ سیستان و بلوچستان و بیو ایمپلنت کرمانشاه می شود.

محمد باقر عالی شرکت گسترش صنایع بافت بلوچ را یکی از پروژه های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) معرفی کرد که برای احیای صنایع فرسوده به این سازمان واگذار شده و در حال حاضر جزو شرکت تابعه ایدرو محسوب می شود و از بزرگترین کارخانه های نساجی در شرق کشور به شمار می‌رود.

 

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایدرو با تشکر از سازمان برنامه و بودجه جهت تخصیص اسناد خرانه اسلامی برای تکمیل طرح بافت بلوچ، بیان کرد: همه ظرفیت های تامین مالی از جمله منابع داخلی ایدرو جهت اتمام این پروژه به کار گرفته شد و علیرغم وجود محدویت های ناشی از تحریم های ظالمانه، تدابیر لازم برای اتمام پروژه بافت بلوچ از مسیرهای لازم انجام شد.

عالی همچنین تصریح کرد: پس از تاکید مقام معظم رهبری برای فعال شدن بافت بلوچ و حل مشکلات این کارخانه، پیگیری های فراوانی از سوی دفتر رهبر انقلاب و دیگر مسئولین انجام گرفت و همه برای فعال شدن این کارخانه تلاش کردند.

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایدرو در خصوص دومین طرح افتتاحی ایدرو در سال جهش تولید گفت: مرکز بیو ایمپلنت کرمانشاه از جمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان است که احداث آن از سال ۹۱ آغاز شد و جزو واحدهای شاخص حوزه تولیدات پزشکی غرب کشور است.

عالی خاطرنشان کرد: در این مرکز، بیوایمپلنت های قلبی وعروقی و استخوانی تولید می شود که در نظر داریم باتوجه به مرکزیت کرمانشاه در منطقه غرب کشور، بخشی از این تولیدات را صادر کنیم.

وی در پایان گفت: فناوری بیو ایپمپلنت نوعی فناوری نوین برای تولید بافت های هم بند(رباط)، پودر استخوان و ابزار های کمکی قلبی– عروقی از مواد و غیرمصنوعی است که سازگاری و اثر بخشی بسیار بهتری نسبت به نمونه های ساخته شده از مواد اولیه مصنوعی در بدن انسان دارد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=22753
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن