گیلان

اعمال محدودیت‌های مشاغل در رشت از 20 آبان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اعمال محدودیت‌های مشاغل  در رشت از ۲۰ آبان آغاز می‌شود و صاحبان مشاغل از ساعت ۱۸ باید فعالیت خود را تعطیل کنند.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از فارس، آبتین حیدرزاده با اشاره به اعمال محدودیت‌های مشاغل در سراسر کشور اظهار داشت: این محدودیت‌ها از ۲۰ آبان شامل مشاغل دو، سه و چهار است، یعنی مراکزی که جزو مایحتاج روزمره مردم نیستند مانند بیمارستان، مراکز اورژانس و امثال این‌ها بقیه مشاغل از ساعت ۱۸ باید کار را تعطیل کنند و تا صبحروز بعد نمی‌توانند فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه اعمال محدودیت‌های مشاغل در حال حاضر مختص شهر رشت است، بیان کرد: در صورت لزوم و اعلام ستاد کرونا این محدودیت‌ها را در سایر شهرستان‌های گیلان نیز اعمال خواهیم کرد.

حیدرزاده در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در گیلان اظهار داشت: از نظر وضعیت ابتلا به کرونا متأسفانه آستارا، تالش، رودبار، رشت، لنگرود، لاهیجان و بندرانزلی در مرز قرمزی قرار دارند.

وی با بیان اینکه کل استان گیلان از نظر عدد ابتلا در سه هفته گذشته در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: تعداد ۹۰ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند و کل بستری‌ها به بالای ۴۱۵ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلانبا تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از کرونا تصریح کرد: ما دو شاخص را پیگیری می‌کنیم، یکی استفاده از ماسک در فضاهای سرپوشیده که به‌تازگی به بالای ۷۴ درصد رسیده و از میزان کل کشور بهتر است اما رعایت پروتکل‌ها در مجامع عمومی، مانند مهمانی‌ها و دورهمی زیر ۶۰ درصد هستیم که از میانگین کشوری پایین‌تر است، مردم باید توجه داشته باشند که انتقال ویروس در شاخص دوم بیشتر رخ می‌دهد.

 

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=53934
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن