اقتصادی

اعلام حمایت توانیر از استحصال رمز ارز در چارچوب ضوابط قانونی

به گزارش تفاهم آنلاین، شرکت توانیر در خصوص رویکرد این شرکت و نحوه تعامل با استحصال کنندگان رمز ارز، اطلاعیه ای صادر کرد.

در اطلاعیه توانیر آمده است: “صنعت برق از استحصال قانونی رمز ارز حمایت می کند اما برخورد با استخراج کنندگان غیرقانونی را با کمک مراجع امنیتی و انتظامی در دستور کار دارد.

از این رو با توجه به اینکه استفاده از ماینرها، بدون مجوز قانونی  چون کسب و کاری غیر قانونی است و باعث آسیب رساندن به اموال عمومی و تضییع حقوق مشترکان می شود،  به شدت با آن برخورد می شود.

این شرایط به ویژه دراین ایام گرم تابستان، بدلیل  مصرف برق بسیار  زیاد ماینر ها، بیش از پیش اهمیت خود را نشان می دهد.

در صورتی که  مراکز استخراج رمز ارزها، که با  سوء استفاده از انشعابات قبلی مانند کشاورزی  یا صنعتی و… به این کار مبادرت می کنند، شناسایی شوند، ضمن  جمع آوری انشعاب و اخذ مایه التفاوت هزینه برق مصرفی  و تعرفه ماینینگ،با  مالکان آن نیزبرخورد قانونی خواهد شد .

لذا رسما اعلام می کنیم برای جلوگیری از برخورد قانونی  وجمع آوری ماینرها، ضروری است مالکان این تجهیزات هر چه سریعتر به شرکت های توزیع ذیربط  مراجعه و درخواست انشعاب مطابق با قانون مقررات مرتبط با رمز ارزها را ثبت کنند.

در صورت ارائه درخواست و طی مراحل قانونی، شرکت های برق نیز با قید  اولویت به این درخواست ها رسیدگی و مطابق با ضوابط  همکاری خواهند کرد.

خاطرنشان می سازد: به کلیه افراد حقیقی یا حقوقی که محل ماینرهای غیرقانونی را به اداره برق اطلاع دهند، تا سقف 10میلیون تومان پاداش داده می شود. اطلاعات این افراد نزد اداره های برق، به صورت محرمانه حفظ خواهد شد.

مالکان ماینرها و استخراج کنندگان رمز ارز می توانند با سرمایه گذاری در طرح های بهینه سازی مصرف برق که به زودی فراخوان آنها توسط توانیر منتشر خواهد شد، برق مورد نیازشان را با قیمتهای بسیار جذاب و اقتصادی در مقایسه با سایر کشورهای دنیا تامین کنند.”

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=35663
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن