مناطق آزاد-گردشگری

 اعزام زائران ایرانی به عراق و سوریه بررسی شد

رییس سازمان حج و زیارت از بررسی راهکارهای جدید برای اعزام زائران به عتبات عالیات با درنظر گرفتن شرایط جدید ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب – نماینده ولی فقیه در امور حج – برگزار شد، علی‌رضا رشیدیان – رییس سازمان حج – گفت: در شرایط کنونی از روش‌های قبلی برای اعزام زائر به سوریه و عراق نمی‌توان استفاده کرد و باید با بهره‌گیری از ظرفیت دفاتر کارگزاری و بخش غیردولتی بسترهای زیارتی برای جذب و اعزام زائر فراهم شود.

او با اشاره به لزوم توجه به مسائل مالی و نظارت‌های فرهنگی، بر ایجاد تنوع در بسته‌های زیارتی و انعطاف بیشتر در ارائه خدمات به زائران تاکید کرد.

نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز از دست‌اندرکاران دو حوزه اعزام زائران به عراق و سوریه خواست در نشست‌های کارگروه‌های تخصصی با حضور نماینده فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری راهکارهای پیشنهادشده را بررسی و طرح جدیدی متناسب با شرایط کنونی به این شورا ارائه کنند تا پیگیری و هماهنگی لازم با دستگاه‌های مسؤول صورت گیرد.

او افزود: در نشست‌های تخصصی به نظرات کارشناسان وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه شود و پاسخگویی به نیاز معنوی مردم نیز مدنظر قرار گیرد.

اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات عراق و سوریه با شیوع ویروس کرونا متوقف شد. سازمان حج و زیارت همزمان با تصمیم‌گیری عراق برای برگزاری مراسم دهه نخست ماه محرم و پیاده‌روی اربعین، پیشنهادهایی را برای ازسرگیری اعزام به عراق با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عراق ارائه کرد که هنوز پاسخی به آن داده نشده است. از طرف دیگر، مرزهای عراق و سوریه کماکان به روی زائران خارجی بسته است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=49840
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن