یادداشت

اطاعت نکنند برکنار می شوند

آیت الله رئیسی در مصاحبه با صدا و سیما گفتند که مصوبات دولت باید اجرا شود و هر کس اطاعت نکند برکنار می شود.
نکته :
۱- بروکراسی زاید و بی منطق اداری، فرصت و زمان را از تولید کنندگان و کارآفرینان و سرمایه گذاران گرفته است و حتی مصوبات دولت هم در بسیاری از مواقع با مقاومت دستگاه ها مواجه می شوند.
۲- مهم ترین مانع اجرای مصوبات ستادهای حمایت از رونق تولید و ستاد مقاومتی و ستاد خبرگان بانکی در استان، بانک ها هستند. مثلا بانک های رفاه و ملی و … از مصوبات ستاد تسهیل استانداری تبعیت نمی کنند گویی این نوع ستادها تشکیل شده اند که فقط مصوبه صادر کنند و بانک هم تمکین نکنند!!!!!!!!در این شرایط نه تنها تولید کننده تخریب و نابود بلکه نهاد دولت زیر سوال می رود؛ بنابراین، درک دستور رییس جمهور از این منظر قابل توجه می باشد.
۳- با دستور اقای رییس جمهور ، دلیلی برای حفظ مدیرانی که در چرخه خدمات رسانی دولت مردمی و ایران قوی به ویژه در بخش تولید همسو نیستند و جهت گیری های متفاوت و متعارضی دارند ، وجود ندارد.
۴- برای این که بخش صنعت و کشاورزی و تولید تقویت گردد باید عملا بستر حمایت از آنان فراهم شود و بازدید و مصاحبه مشکلی حل نمی شود. نقدینگی لازم در اختیار آنان قرار گیرد. موانع موجود بر سر راه انان برداشته شود و امنیت اقتصادی و روانی و حقوقی تولید کنندگان و کارافرینان تامین گردد.
۴- رییس جمهور محترم در سفر اخیر خود به گیلان بر برکناری عاملان وضع موجود، تاکید کردند، بنابراین، از استاندار گیلان انتظار می رود که فرصت را از دست ندهند با انتخاب شایستگان، در برکناری معاون اقتصادی و مدیرکل اقتصادی استانداری، مدیران بانک های رفاه ، ملی ، پست، منابع طبیعی ، صنعت، معدن وتجارت و …….٫تسریع کنند .
۵- استاندار گیلان به نمایندگی از دولت و بهره‌مندى از ابزار قدرت قانونی، مسئول اصلی تأمين امنيت اقتصادی فعالان افتصادی و تولیدکنتدگان و کارآفرینان است؛ بنابراین، از ایشان انتظار می رود به فشارها و سهم خواهی نمایندگان، گروه های سیاسی و محافل قومی و خویشاوندی و خطوط قرمز برخی از آقایان توجه نکنند و با ایجاد همگرایی به توسعه استان شتاب ببخشند.
۶- اقای استاندار بر این امر اگاه هستند که ناآرامی های روانی، بی ثباتی بازار ، فساد مالی و اداری، بی عملی مدیران ، كاهش امنيت اقتصادی ، تضعیف امنیت حقوقی و ايجاد فضاهای خاص مبتنی بر منافع باندی، حزبی، گروهی و شخصی و… امنيت سرمايه‌گذاری را تهدید و كاهش می دهند. تلاش ایشان باید بر انتخاب مدیران متخصص، سالم ، متدین و پاکدست و ایجاد همگرایی بین مدیران و برنامه توسعه استان استوار شود .

*نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=82314
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن