اقتصادی

اصلاح ضوابط خرید خدمات از بخش خصوصی و تعاونی

آیین‌نامه اجرایی بند «الف» ماده (۲۵) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در خصوص ضوابط خرید خدمات از بخش خصوصی و تعاونی اصلاح شد.

به گزارش تسنیم، هیئت وزیران در جلسه 16/7/1399 به پیشنهاد شماره 76110/43765 مورخ 6/7/1399 معاونت حقوقی رییس‌جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد؛

در ماده (10) آیین‌نامه اجرایی بند (الف) ماده (25) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موضوع تصویب‌نامه شماره 36442/ت55283هـ مورخ 9/4/1399، بعد از عبارت “توسط سازمان برنامه و بودجه کشور” عبارت “با رعایت ترتیبات مقرر در ماده (30) قانون برنامه و بودجه کشور -مصوب 1351-” اضافه می‌شود.

در ماده 10 ایین نامه مذکور آمده است، سازمان برنامه و بودجه کشور در سقف اعتبارات مصوب و در چهارچوب ضوابط بخشنامه بودجه سنواتی، اعتبارات مورد نیاز دستگاه های اجرایی در اجرای این آیین نامه را از محل جابه جایی اعتبارات دستگاه و در صورت لزوم از طریق پیش بینی اعتبارات لازم در لایحه بودجه سنواتی دستگاه ها طبق تفاهم­نامه واگذاری موضوع ماده (3) این آیین­‌نامه براساس گزارش نظارتی پیش بینی می کند. تخصیص اعتبارات مصوب مربوط توسط سازمان برنامه و بودجه کشور پس از دریافت گزارش پیشرفت اقدامات توسط دستگاه اجرایی انجام خواهد شد.

در ‌ماده 30  قانون برنامه و بودجه کشور میخوانیم،  کلیه اعتبارات جاری و عمرانی که در بودجه عمومی دولت به تصویب می‌رسد، بر اساس گزارشهای اجرایی بودجه و پیشرفت عملیات در‌دوره‌های معین شده توسط کمیته‌ای مرکب از نمایندگان وزارت دارایی و سازمان تخصیص داده می‌شود. نحوه تخصیص اعتبارات فوق‌الذکر و دوره‌های‌آن به موجب آیین نامه‌ای خواهد بود که بنا به پیشنهاد وزارت دارایی و سازمان به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=49898

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن