کارآفرینی

اشتغال زایی برای یک میلیون ۸۰۰ هزار نفر توسط بخش تعاون

 به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران اظهار کرد: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی اقتصاد کشور مبتنی بر اقتصاد دولتی، تعاونی‌ها و خصوصی می‌شود.

او افزود: ما در ۳۱ استان اتاق تعاون داریم و ۵۸ اتحادیه سراسری داریم و در کشور ۵۰ شرکت تعاونی فراستانی داریم که ۱۸ میلیون نفر عضو تعاونی‌ها هستند.

رئیس اتاق تعاون بیان کرد: تعاونی‌ها منجر به اشتغال یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر شده است و با احتساب شرکت‌های تعاونی سهام عدالت ۵۷ میلیون نفر معادل ۲ سوم مردم کشور عضو تعاونی‌ها هستند.

عبداللهی گفت: مردم تصور می‌کنند که بخش تعاونی بیشتر در بخش مصرفی و مسکن فعال است در صورتی که ۷۰ درصد بخش کشاورزی در دست تعاونی‌ها است و ۶۰ درصد بار و حمل و نقل کشور از طریق شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود.

او افزود: بخش تعاون تا کنون ۲میلیون و ۲۰۰ واحد مسکونی ساخته و تحویل داده است و بخش تعاون در بخش صنعت و معدن نیز فعال است.

رییس اتاق تعاون گفت: امروز ۹۴ شرکت تعاونی دانش بنیان مشغول به فعالیت هستند.

عبداللهی بیان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها تا پایان برنامه پنجم توسعه باید ۲۵ درصد اقتصاد کشور در دست تعاونی‌ها باشد که این هدف میسر نشد چرا که بیشتر کشور در دست دولت است و قوانین و مقرراتی که برای توسعه تعاونی‌ها است به درستی اجرا نشده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=27281
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن