کارآفرینی

اشتغال به کار ۷۰ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه علمی و کاربردی

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی و کاربردی با بیان اینکه ۷۰ درصد دانش‌آموختگان مراکز علمی و کاربردی کشور وارد بازار کار می‌شوند، گفت: ۴۰ درصد این دانش‌‍‌آموختگان در زمینه مهارت‌هایی که در دانشگاه فرا گرفته‌اند، مشغول هستند.

محسن محمدزاده در نشست خبری در بیرجند افزود: شاید تا سه سال گذشته یکی از ورودی‌های ما شاغلان دستگاه‌های اجرایی بودند، اما اکنون دیپلم‌ها وارد دانشگاه می‌شوند.

وی بیان کرد: نگاه ما فقط ورود به بازار کار و کاهش نرخ بیکاری دانش‌آموختگان نیست، بلکه اثرگذاری آن است، چرا که این افراد وقتی وارد بازار کار می‌شوند، کارآفرین هستند.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی و کاربردی اظهار داشت: بسیاری از خانواده‌ها در گذشته همه امکانات خود را در اختیار فرزندانشان برای ورود به تحصیلات عالی در دانشگاه‌های معتبر هزینه می‌کردند، اما اکنون استقبال خانواده‌ها از دانشگاه علمی و کاربردی افزایش یافته است.

وی گفت: دانشگاه علمی و کاربردی از مهرماه ۷۱ فعالیت خود را با پذیرش دانشجو به صورت رسمی شروع کرد و اکنون بعد از گذشت ۲۸ سال فعالیت، چندین سال است که کیفیت را در اولویت قرار داده است.

محمدزاده بیان کرد: تعداد پذیرش دانشجو در مراکز علمی و کاربردی کشور در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن، ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در حال حاضر نیز که هنوز ۱۰ روز تا پایان زمان ثبت‌نام دانشجویان باقیمانده است نسبت به سال قبل تعداد ثبت‌نام در سازمان سنجش برای حضور در مراکز علمی و کاربردی ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: این به معنای استقبال از آموزش‌های دانشگاه جامع علمی و کاربردی است، در حالی که مراکز ما برخلاف دانشگاه‌های معتبر تنها دوره‌های کاردانی و کارشناسی را برگزار می‌کند. وی با تاکید بر اینکه اکنون دانشگاه علمی و کاربردی بعد از ۲۸ سال بر ریل اصلی هدف خود قرار گرفته است، گفت: امید است خانواده‌ها بیش از پیش نسبت به ثبت‌نام و ورود دانشجویان در مراکز علمی و کاربردی و مهارت‌آموزی اقدام کنند.

محمدزاده با بیان اینکه حل مشکل اشتغال، اقتصاد، تولید و بسیاری از مسائل دیگر از طریق دانشگاه علمی و کاربردی قابل حل و فصل شدن است، افزود: هیچ توسعه‌ای امکان پذیر نیست، مگر اینکه نیروی انسانی دارای دانش لازم و مهارت داشته باشد.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی و کاربردی بیان کرد: بیشترین دانشجوی دارای مهارت لازم را دانشگاه علمی و کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارد، اما با این تفاوت که دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دولتی است و دانشگاه علمی و کاربردی حکم ستادی دارد که توأمان به این امر مهم کشور پرداخته و امید است این مسیر ادامه یابد و روزی تمام نیازهای مورد نیاز کشور فراهم شود.

محمدزاده با بیان اینکه دانشگاه علمی و کاربردی در چهار حوزه خدمات، کشاورزی، فنی و هنر آموزش ارائه می‌دهد، تصریح کرد: در سراسر کشور در حوزه کشاورزی باید کار بیشتری انجام شود و توجه بیشتری صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های دانشگاه این است که متناسب با نیاز بازار کار نسبت به راه‌اندازی رشته‌های آموزشی در مناطق مختلف اقدام کند، بر همین اساس نیازهای آموزشی استان‌ها در وهله نخست شناسایی و براساس آن برای مراکز تصمیم‌گیری می‌شود، البته برخی رشته‌های آموزشی شاید یکبار مصرف باشد.

محمدزاده بیان کرد: در سال‌های اخیر ۸۰۰ برنامه جدید مورد نیاز بازار در کشور شناسایی شده و در حال اجرا است.  وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که در چند سال اخیر آغاز شده، توجه به مراکز نوآوری و ایجاد استارت‌آپ‌هاست که حتما ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی و کاربردی تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری آنچه بیشتر مورد توجه قرار گرفته، تامین نیازهای بازار کار است و دانشگاه در کنار فعالیت‌های آموزشی توجه ویژه‌ای را به دوره‌های کوتاه‌مدت و تک درس‌های پودمانی معطوف کرده است.

وی افزود: امسال ۲۵۰ هزار دانشجو در ۵۵۰ مرکز علمی و کاربردی کشور مشغول به تحصیل می‌شوند که نسبت زن و مرد تا حدودی برابر است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=47878
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن