اقتصادی

استقرار نظام مدیریت دانش در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به‌عنوان یکی از پیشگامان مدیریت دانش در وزات راه و شهرسازی، از اسفند 1397 تاکنون گام‌های موثری برای استقرار نظام مدیریت دانش منطبق با تصویب‌نامه اخیر شورای عالی اداری برداشته است.

 به گزارش تفاهم آنلاین، احمد جمشیدی مدیرکل دفتر برنامه و بودجه این سازمان با اعلام این مطلب گفت: پروژه استقرار نظام جامع مدیریت دانش در شش فاز، با چشم‌انداز راهبری و هدایت فرایندهای مدیریت دانش در ابعاد فرهنگ‌ سازمانی، ساختار سازمانی و فناوری اطلاعات آغاز شده است.

وی افزود: از ابتدای پروژه فعالیت‌هایی در جهت شناخت هرچه بیشتر سازمان به‌منظور همسویی اهداف پروژه با انتظارات مدیران سازمان صورت گرفته است که مهم‌ترین‌ آن‌ها جلسات مصاحبه شناخت در سطوح مدیریتی سازمان (ارزیابی بلوغ سازمانی )، جلسات استخراج فیلدهای دانشی در حوزه‌های تمرکز مدیریت دانش، شناسایی خبرگان فیلدهای دانشی، جلسه ارائه گزارش تحلیلی نقاط قوت و ضعف مدیریت دانش در سازمان، نصب و پیاده سازی نرم‌افزار مدیریت دانش و ثبت بیش از 200 بسته دانشی در نرم‌افزار است.

جمشیدی در ادامه خاطرنشان کرد: در زمینه آموزش‌های لازم جهت آشنایی با مفاهیم مدیریت دانش و نحوه استخراج دانش شخصی و استفاده از دانش همکاران، برنامه‌ریزی مناسبی برای برگزاری دوره آموزشی تعداد 250 نفر از پرسنل ستادی و 1100 نفر از رؤسای ادارات استانی و شهرستانی صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه اظهار داشت: اکثر کارگاه­های آموزش دانش‌نویسی و نرم‌افزار مدیریت دانش برای عموم کارکنان و همچنین کارگاه­های آموزشی تخصصی دانش‌نویسی و جلسات آموزشی ویژه خبرگان ارزیاب و انجمن­های خبرگی برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: سیر تکامل مدیریت دانش، یک مسیر تدریجی است و بلوغ آن بستگی به زیرساختارهای فرهنگی، ساختاری و فناوری دارد و توجه مناسب به زیرساخت‌های ذکر شده می‌تواند موفقیت مدیریت دانش را تضمین کند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=60901
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن