استان هاخراسان جنوبی

استفاده از مصالح بومی به شرط رعایت استاندارد های لازم

جلسه «شورای فنی استان» به ریاست سیدکمال الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی و دبیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و با حضور اعضای شورای فنی برگزار شد.

رضا بهنام- خراسان جنوبی- در این جلسه پروژه های عمرانی بازدید شده در دانشگاه بیرجند و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تذکرات لازم صادر شد.

همچنین گزارش فهرست بهاء سال ۹۹ و مقایسه آن با سال ۹۸ از دیگر موضوعات مطروحه در جلسه بود.

معاون استاندار، استفاده از مصالح بومی به شرط رعایت استاندارد های لازم را مورد تاکید قرار داد و لزوم تجهیز کارگاه متناسب در پروژه ها، ارجاع پروژه های مشکل دار به شورای فنی استان به منظور کمک به بررسی مسائل و مشکلات با توجه به شرایط اقتصادی حاکم و به کارگیری مشاوران و پیمانکاران بومی در پروژه های عمرانی را از مصوبات شورای فنی استان برشمرد.

همچنین، استاندارد سازی کارگاه های تولید بتن آماده و توجه دستگاه ها به مطالعات ارائه شده توسط مشاورین و کنترل آنها و حضور عوامل نظارتی مشاور، از دیگر موارد مورد بحث در جلسه بود و بخشنامه «دستورالعمل نحوه رسیدگی به تخلفات انتظامی پیمانکاران» نیز تشریح شد.

شایان ذکر است، جلسه شورای فنی استان با دستور کار: گزارش بازدید از پروژه های دانشگاه بیرجند و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، ارائه گزارش مقایسه ای فهرست بهای ابنیه سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، تشریح دستورالعمل رسیدگی به تخلفات پیمانکاران و ارائه گزارش مصوبات کارگروه های پیمان، ضوابط فنی و مصالح و تجهیزات صنعت ساخت برگزار گردید

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=41528

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن