گیلان

تامین زیرساخت‌های صنعتی از وظایف سازمان صنایع کوچک

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت: «تامین و فراهم کردن زیرساخت‌های صنعتی» برای سرمایه‌گذاران و «اجرایی کردن مباحث حمایتی از صنایع کوچک» دو وظیفه ای است که شرکت شهرک‌های صنعتی دنبال می‌کند.

به گزارش تفاهم آنلاین، فریبرز سعیدی‌کیا اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان و در سطح کلان سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران «تامین و فراهم کردن زیرساخت‌های صنعتی» برای سرمایه‌گذاران و استقبال از آن‌هایی که به عرصه‌ تولید وارد می‌شوند و همچنین «اجرایی کردن مباحث حمایتی از صنایع کوچک» را به عنوان دو وظیفه اصلی دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوعی را که دنبال می‌کند، درون‌زا بودن و برون‌گرا بودن آن است، بیان کرد: درون‌زا بودن از این حیث که بتواند موضوعات و مشکلات را درون سیستم حل کند و برون‌گرا بودن از این نظر که نگاه به بیرون سیستم داشته باشد و آنچه که عرضه می‌کند را در بازارهای رقابتی به فروش برساند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان خاطرنشان کرد: صنایع کوچک و متوسط استان با در نظر گرفتن این دو مبحث مهم «اقتصاد مقاومتی»، تلاش می‌کنند تا به رونق اقتصادی جامعه کمک نمایند.

سعیدی‌کیا به موضوع حمایت از صنایع کوچک و واحدهای تولیدی متوسط اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود صنایع کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را در فرآیند بهره‌برداری و در وضعیت موجود حفظ کنیم یا صنایع راکد و غیرفعال و یا واحدهای نیمه تعطیل را مجدداً به حالت فعال در آوریم همچنین واحدهایی را که پایین‌تر از ظرفیت اسمی خود تولید می‌کنند را به شرایطی برسانیم که در حد ظرفیت خود فعالیت نمایند .

وی حمایت‌های نرم‌افزاری را روش دیگر حمایت از صنایع کوچک و متوسط استان دانست و گفت: این حمایت‌ها یا در حوزه‌ی تجاری‌سازی محصولات و تولیدات و یا موضوعات آموزشی، مشاوره‌های صنعتی، دوره‌های فنی و صنعتی برای مدیران واحدهای تولیدی و صنایع است تا دانش و بینش آن‌ها را افزایش دهد، شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تا بتوانیم واحدهای صنعتی را در این شرایط موجود حفظ کنیم یا در شرایط بهبود اقتصادی که عنقریب اتفاق خواهد افتاد، توسعه و گسترش دهیم.

سعیدی‌کیا در پایان این بخش از سخنان خود ایجاد خوشه‌های صنعتی را نیز یکی از برنامه‌های این شرکت برای حفظ صنایع موجود و توسعه‌ی آن‌ها در آینده دانست و از همه‌ی مدیران دستگاه‌های مرتبط با این موضوعات قدردانی و تشکر کرد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=70415
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن