اقتصادیبانک-بیمه-بورسویژه خبریکارآفرینی

از آسمان هم سنگ ببارد آماده مذاکره‌ایم

ناصر چمنی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مصوبه افزایش دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی حداقل حقوق کارگران در سال آینده که توسط کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده، اظهار کرد: اگر چه فرآیند تعیین دستمزد کارگران در شورای عالی کار صورت می‌پذیرد ولی ما این مصوبه را به فال نیک می‌گیریم و نقطه قوتی برای مذاکرات دستمزد سال ۱۳۹۹ کارگران می‌دانیم.

وی ادامه داد: کمیته دستمزد هفته گذشته توانست رقم سبد معیشت کارگران را به عنوان مبنای مذاکرات جدی دستمزد نزدیک پنج میلیون تومان مصوب کند، اما مصوبه کمیسیون تلفیق هم از نظر ما مبنای خوبی برای تصمیم‌گیری خواهد بود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار تصریح کرد: زمانی در جلسات دستمزد شورای عالی کار، کارفرمایان به افزایش حقوق کارمندان استناد می‌کردند و آن را برای افزایش حقوق کارگران پیشنهاد می‌کردند. اکنون که کمیسیون تلفیق افزایش ۵۰ درصدی را برای حقوق‌های پایین و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی کارمندان تصویب کرده، می‌توانیم ما هم به آن استناد کنیم.

چمنی ادامه داد: مشکل ما در بحث دستمزد این است که یک گروه حداقل‌بگیر و یک گروه سایر سطوح مزدی داریم و ناچاریم در دو مبنا دستمزد تعیین کنیم ولی تاکید ما همواره بر حداقل بگیران بوده است، چون برابر آمارها بیش از ۸۰ درصد کارگران حداقل‌بگیرند و آن ۱۵ درصدی که در سایر سطوح مزدی قرار می‌گیرند هم به جای یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی دارند و تنها به خاطر ۲۰۰ هزار تومان باید در سایر سطوح مزدی تعریف شوند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان این‌که گروه کارگری در سال‌های گذشته دیدگاه‌های خود را در بحث مطالبه‌گری مزد پخته‌تر و کارشناسی‌تر مطرح کرده است، اظهار کرد: سال‌های سال است که دستمزد کارگران دیگر به شیوه سنتی تعیین نمی‌شود و ما بر تکیه بر دیدگاه‌های علمی و کارشناسی پیش می‌رویم. گروه کارگری برای تشکیل جلسات دستمزد آمادگی دارد و تمام مدارک و ارقام مورد نیاز برای بررسی دستمزد و افزایش حقوق کارگران را در اختیار دارد.

وی در پایان درباره احتمال برگزاری جلسه تعیین مزد کارگران در هفته جاری اظهار کرد: احتمال این‌که جلسه دستمزد هفته آینده تشکیل شود زیاد است چون هنوز دعوت‌نامه‌ها به دست ما نرسیده است، ولی ما نمایندگان کارگران به صراحت اعلام می‌کنیم چه کرونا باشد چه از آسمان سنگ ببارد برای تشکیل و برگزاری جلسات دستمزد کارگران آماده‌ایم.

به گزارش ایسنا، کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ اخیرا افزایش دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی حقوق را در خصوص کارمندان حداقل‌بگیران را به تصویب رسانده است. کمیته دستمزد شورای عالی کار در هفته اخیر هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران را چهار میلیون و ۹۴۰ هزار تومان اعلام کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=16368
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن