کارآفرینی

ازدست رفتن ۱۴۲ هزار شغل در آمریکا

بین ماه‌های مارس تا آگوست امسال تحت تأثیر پاندمی کرونا ۱۰۷ هزار شغل در صنعت اکتشاف و تولید نفت خام آمریکا از دست رفته و اغلب این مشاغل حداقل تا سال آینده باز نمی‌گردند.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از مهر، مجله دلویت در گزارش این ماه خود نوشت: از دست رفتن این مشاغل و سرعت این بیکار شدن‌ها غافل‌گیرکننده نبود، چرا که این بدترین بحران اقتصادی تاریخ آمریکا است.

تأثیر پاندمی بر صنعت نفت آن‌قدر مخرب و ویران‌گر بود که تنها در ایالت تگزاس و تنها در ۳ ماهه مارس تا می، تولید نفت ۱۳ درصد سقوط کرد. برای مقایسه باید گفت که در بحران قیمت قبلی تولید نفت این ایالت در ۱۳.۷ درصد در طول ۱۸ ماه سقوط کرده بود.

آب رفتن این‌چنین سریع فعالیت‌های این صنعت باعث از دست رفتن سریع مشاغل آن شد و رشد تعداد شرکت‌های نفتی ورشکسته به این بحران بیکاری افزود. اگر به علت سرعت بالای این حوادث نبود می‌شد، آن را جز شرایط کاری این شرکت‌ها قلمداد کرد، چرا که صنعت نفت همیشه در چرخه قیمت نفت و در زمان پایین بودن قیمت‌ها مشاغل زیادی را تعدیل می‌کند.

این بار آنچه که متفاوت‌تر از همیشه است این است که بسیاری از این مشاغل بازگشتی ندارند. تحلیل‌گران دلویت در گزارش خود نوشته‌اند: تحلیل‌های آماری چندمتغییره ما نشان می‌دهد ۷۰ درصد از مشاغل از دست رفته این صنعت در طول پاندمی کرونا تا پایان ۲۰۲۱ برنمی‌گردند و این با مدل تجاری چرخه قیمت نفت هم‌خوانی ندارد.

اگر قیمت نفت همین‌طور پایین بماند ۷۰ درصد ۱۰۷ هزار شغل از دست رفته بخش اکتشاف و تولید نفت تا پایان سال آینده برای همیشه از دست خواهند رفت.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=50742
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن