اقتصادی

ارز مورد نیاز تولید را تحت هر شرایطی تامین خواهیم کرد

به گزارش تفاهم آنلاین، حسین مدرس خیابانی در چهارمین نشست شورای تشدید نظارت و بازرسی بازار، بیان کرد: مقوله بازار برای مردم به لحاظ امنیت ذهنی و روانی و برای دولت به لحاظ ایجاد ثبات مهم است.

وی ادامه داد: خوشبختانه متولیان بخش بازار، اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی خود از جنس مردم هستند و بیشتر از همه دغدغه مدیریت و کنترل و ایجاد آرامش و ثبات در بازار را دارند.

در زمان شیوع کرونا اصناف و بازاریان در کنار مردم و دولت حماسه آفریدند

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در زمان شیوع کرونا در اواخر سال گذشته نیز اصناف و بازاریان حماسه آفریدند و در کنار مردم و دولت برای مدیریت و کنترل بازار و تأمین مایحتاج عمومی مردم بودند.

مدرس خیابانی با بیان اینکه مردمی ترین نهاد اقتصادی کشور بازار و اصناف هستند، یادآوری کرد: اصناف و بازاریان عمدتا از جنس معتمدین مردم و محلات هستند و در همه برهه‌های حساس نیز در میدان بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه دولت در هر شرایطی ارز کالاهای اساسی و مواد اولیه را تامین می کند، گفت: ستاد اقتصادی دولت تصمیم خوبی برای ترخیص و انتقال سریع کالاهای موجود در بنادر و گمرکات کشور اتخاذ کرده است، همواره موضوع تامین مواد اولیه و کالاهای اساسی در اولویت بوده است که با این تصمیم شتاب نیز می‌گیرد و مواد اولیه کارخانجات به موقع تامین می‌شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در تمام رسته های تولیدی کشور ارقام تولید حتی به نسبت سه ماهه سال گذشته افزایشی بوده است.

نزدیک به 4 میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات کشور وجود دارد

مدرس خیابانی با اعلام اینکه نزدیک به 4 میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات کشور وجود دارد، افزود: تامین بدون وقفه کالاهای اساسی تداوم دارد، اتکای ما در تامین کالاهای اساسی تولید داخل است و فقط کسری در کالاهایی که به دلیل شرایط خاص امکان تولید ندارند، از واردات انجام می شود.

وی با تأکید بر اینکه به تناسب تشدید تحریمها تشدید کنترل و نظارت بر بازار را داریم، بیان کرد: نوع رفتار بازار در زندگی روزمره مردم تاثیر خواهد گذاشت و تلاش می کنیم تا تکانه‌های شدید اقتصادی که منشا آن خارجی و تشدید تحریم‌ها است روی معیشت مردم تاثیر کمتری داشته باشد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان، تشکیل ستاد مقابله با احتکار را به ابتکار سازمان حمایت، اقدامی موثر برای برخورد با سودجویان و محتکران دانست.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=35114
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن