صنعت-معدن-تجارت

ارزش یک تخم مرغ بیشتر از حقوق یک ماه در ونزوئلا!

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دولت ونزوئلا با هدف بازگشت آرامش به بازار ، فهرستی شامل ۲۷ قلم مواد غذایی را با قیمت معین منتشر و اعلام کرده است هیچ کس حق فروش این اقلام به نرخ بیشتر از مصوب را ندارد. اکنون در بازارهای این کشور قیمت یک تخم مرغ از متوسط حقوق یک ماه افراد بیشتر شده است و دولت امیدوار است با این اقدام جلوی تورم افسار گسیخته را که به دنبال شیوع کرونا و موج جدید تحریم های آمریکا تشدید است را بگیرد.

سقوط آزاد قیمت نفت علاوه بر کاهش شدید درآمدهای ارزی، باعث کمبود سوخت و توانایی دولت برای مدیریت اوضاع شده است. ونزوئلا بیشترین ذخایر نفتی در جهان را دارد و بیش از ۸۰ درصد کل صادرات این کشور را نفت و فرآورده های آن تشکیل می دهد.

انیدا لایا، وزیر بازرگانی ونزوئلا در پیامی توییتری نوشته است: کره و شیر به قیمت ۴۰۰ هزار بولیوار به فروش خواهند رسید که بیشتر از حداقل سطح دستمزد در این کشور است. این مبلغ تنها معادل دو دلار است اما با توجه به سقوط آزاد ارزش بولیوار، بسیاری از شهروندان این کشور برای پرداخت چنین مبلغی با دشواری های زیادی مواجه هستند.

به گفته کنگره ملی که کنترل آن در اختیار مخالفان دولت است، در 12 ماه منتهی به مارس تورم در ونزوئلا به ۳۳۶۵ درصد رسید که بیشتر از هر کشور دیگری در جهان است.

پیش از این ونزوئلا از صندوق بین المللی پول درخواست وام برای مقابله با کرونا کرده بود که صندوق این درخواست را به دلیل دو دستگی کشورها در به رسمیت شناختن دولت قانونی در این کشور رد کرده بود.

اقتصاد ونزوئلا برای ششمین سال متوالی با پدیده ابرتورم روبرو است و اقتصاددانان این وضع را نتیجه مداخلات بیش از حد دولت در اقتصاد و چاپ بی رویه پول می دانند. از سوی دیگر اما رئیس جمهور این کشور، تحریم های آمریکا را عامل اصلی وضع موجود می داند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=23444
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن