اجتماعی

ارزان ترین راه اجاره ویلا در اصفهان

اصفهان به عنوان تاریخی ترین و توریستی ترین شهر ایران همواره پذیرای خیل گردشگران ایرانی و خارجیست. برای بازدید از این شهر زیبا که مجموعه از بناهای کهن مربوط به دوره های مختلف تاریخی را در خود جای داده، سفری چند روزه لازم است. از این رو اولین دغدغه گردشگر در این سفر فراموش نشدنی، مکانی برای اقامت و استقرار می باشد. برخی از افراد ترجیح می دهند پیش از سفر، با اجاره سوئیت در اصفهان با خیال راحت روزهای خود را به گشت و گذار در میدان نقش جهان و قدم زدن بر روی سی و سه پل بگذرانند.

اما برخی دیگر از گردشگران به ویژه آنهایی که تعطیلات تابستان را برای سفر انتخاب کنند، دوست دارند کنار بازدید از دیدنی های اصفهان تنی هم به آب بزنند. برای این مسافران اجاره ویلا استخردار در اصفهان بهترین گزینه است. این توریست ها در میان برنامه های پربار و جذاب خود در سفر به اصفهان، ساعاتی را در ویلا در کنار منظره زیبای استخر به استراحت بپردازند و یا در آن شنا کنند.

مناطق دیدنی اصفهان

شاید گمان کنیم اصفهان را به اندازه کافی می شناسیم. همین که نام عالی قاپو، پل خواجو یا مسجد امام را از جاذبه های گردشگری اصفهان بدانیم، برایمان کافیست. اما اصفهان زیبا و هنرمند همیشه نشان داده که برگ برنده های بسیاری  در آستینش دارد. برای نمونه شاید کمتر کسی نام بازار قیصریه، آتشگاه اصفهان و یا پارک جنگلی ناژوان را در این شهر شنیده باشد. از این رو در این یادداشت سفری به دیدنی های کمتر شناخته این قلب تپنده ایران خواهیم داشت.

بازار قیصریه

بازارها مراکز حیاتی هر شهر بزرگ و از جمله جاهای دیدنی اصفهان هستند. برای شناخت یک شهر، مردمان آن و تاریخش شاید یکی از بهترین مکان ها، بازارهای سنتی و قدیمی آن باشد. بازار قیصریه یا شاهی نیز برای اصفهان همین نقش را دارد. به عنوان یکی از مراکز شناخته شده صنایع دستی در جهان، این بازار قلب اقتصاد اصفهان در دوره صفویه بوده است. نام این بازار سرپوشیده با طول چندین کیلومتر از اسم قیصر یا سزار رومی گرفته شده. قیصریه ها در بازارهای آن دوران به مکان هایی گفته می شده که از لحاظ معماری و تزئینات، هنرمندانه تر و گران قیمت تر بوده و راسته بازرگانان بسیار ثروتمند بوده است.

بازار قیصریه اصفهان سه بخش مجزا دارد؛ چهارسوی بازار، کاروانسرای شاهی و ضرابخانه. چارسوی این بازار در میانه آن قرار داشته و محوطه دایره مانند بزرگی با گنبد بی نظیری کار شده با مقرنس های اسلیمی بوده. کاروانسرای شاهی در دو طبقه و 150 حجره به عنوان محل اقامت بازرگانان مسافر و جایی برای مدیریت راسته های بازار تلقی می شده. ضرابخانه نیز همان طور که از نامش پیداست محل ضرب سکه بوده است. سردر زیبای این بازار نیز یکی از دیدنی های توریستی اصفهان است. این سردر یکی از نفیس ترین و باارزش ترین نقاشی های دوران صفویه را در خود جای داده و تزئین شده با کاشی های باشکوه آن دوران است.

آتشگاه اصفهان

اکنون زمان آن است که به دوره ای بسیار دورتر از صفویه در تاریخ اصفهان، سفر کنیم. آتشگاه از دیگر جاذبه های تاریخی اصفهان می باشد که کمتر شناخته شده است. نام باستانی این آتشکده دژ مهرین بوده و اکنون به آن قلعه ماربین نیز گفته می شود. آتشکده به عنوان یکی از هفت آتشکده بزرگ و مهم ساسانیان در ارتفاع 100 متری  کوه آتشگاه در غرب اصفهان ساخته شده. این بنای کهن که مربوط به قرن شش پیش از میلاد بوده، در قرون بعد به مکانی برای برپایی آتش جاودان بدل گردیده. در ساخت این بنای پنج طبقه از خشت خام استفاده شده است.  در حال حاضر فقط دو طبقه از آن باقی مانده و بقیه قسمتها دچار تخریب شده.

کوه آتشگاه اصفهان بنا بر روایت هایی مکانی بوده که در آن طهمورث نبی به خاک سپرده شده. این پیامبر چنان که متون معتبر تاریخی همچون تاریخ طبری می گویند در ششصد پیش از میلاد مسیح در این منطقه زندگی می کرده. همچنین از کهندژ خمینی شهر اصفهان، تونلی مخفی به این آتشگاه متصل بوده که در هنگام حمله یونانیان در دوره اسکند مقدونی، گنج های ارزشمند و گرانبها را  در آن پنهان می کرده اند.

پارک جنگلی ناژگان

اگر بخواهیم کمی از تاریخ اصفهان فاصله بگیریم و گردشگرانی با سلیقه متفاوت را راضی کنیم، باید سری به پارک جنگی ناژگان بزنیم. این پارک زیبا برای علاقمندان به طبیعت و تفریحاتی چون قایق رانی و اسب سواری، مکانی ایده آل در اطراف شهر اصفهان به حساب می آید. مسافران این شهر می توانند در کنار بازدید از جذابیت های تاریخی شهر اصفهان یک روز از سفر خود را به دل طبیعت زده و راهی منطقه جنگلی ناژوان شوند.

این پارک برای کمپینگ و اتراق خانوادگی بسیار مناسب است.  درشکه سواری در میان طبیعت، از جذابیت های منحصر به فرد پارک جنگلی ناژگان می باشد که شاید در کمتر جای دیگر بشود آن را تجربه کرد. جوان ها می توانند تله سیژ، اسب سواری و قایق رانی را نیز در این منطقه زیبا تجربه کنند. باغ پرندگان این پارک نیز جاذبه گردشگری دلخواه علاقمندان به حیوانات است.

اجاره روزانه خانه در اصفهان

تا این جای یادداشت سفری کوتاه به دیدنی های کمتر شناخته شده شهر زیبای اصفهان داشتیم. اکنون زمان آن رسیده که به موضوعی که در ابتدای متن مطرح کردیم، یعنی رزرو اقامتگاه دلخواه در این شهر زیبا بازگردیم. اجاره خانه مبله در اصفهان گزینه انتخابی بسیاری از مسافران این شهر است. این گردشگران ترجیح می دهند به جای استفاده از هتل، خانه ای دربست را در طی اقامت خود در اختیار داشته باشند. با این حال در شرایط همه گیری کرونا برای این افراد بسیار مهم است که از رعایت پروتکل های بهداشتی در این اقامتگاه ها مطمئن باشند. برای رفع این نگرانی پیشنهادی که د رپایان این یادداشت ارائه می شود، انتخابی بسیار جذاب و معقول است.

سفری سلامت با لوکس ویلا

یکی از اصلی ترین اولویت های تیم لوکس ویلا، تضمین سلامت و رعایت کامل چارچوبه های بهداشتی در سفر برای مسافران است. فرایند انتخاب، معرفی و سپس  اجاره روزانه آپارتمان در وبسایت ما به شکلیست که مسافران مطمئن خواهند بود پیش از شروع اقامت آنها در مکان رزرو شده، تمام فضای آن به طور کامل ضد عفونی شده است. علاوه بر این، تنوع گزینه های ارائه شده همچون ویلا، خانه و سوئیت با امکاناتی چون استخر، جکوزی، تجهیزات صوتی و تصویری از دیگر ویژگی های منحصر به فرد لوکس ویلاست. سفر با اطمینان خاطر از سلامتی خود و عزیزان هدیه ما به مسافرانیست که تجربه همراهی با ما را انتخاب می کنند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=71492
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن