کارآفرینی

ارائه منابع ریالی به تعاونی‌های با ۶۰ درصد پیشرفت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با پرداخت منابع ریالی به تعاونی‌هایی با ۶۰ درصد پیشرفت موافقت کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمد شریعتمداری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با قوه قضاییه در حوزه تعاونی‌ها با تاکید بر نقش گسترده تعاونی‌ها در اقتصاد کشور، گفت: این تفاهم نامه می‌تواند نمونه‌ای برای بخشی از تعاونی‌های کشور باشد تا بتوانیم قدم بزرگی در جهت بازگرداندن فرهنگ تعاون به اقتصاد کشور برداریم.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت بخش تعاون اشاره کرد و گفت: با وجود سند بخش تعاون، این بخش هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده و سهم آن در اقتصاد همچنان محدود است.

وزیر تعاون، علت عدم اقبال مردم به تعاونی‌ها در سال‌های گذشته را عدم نظارت و خروج شفافیت از بخش تعاون دانست و گفت: خوشنامی که بخش تعاون به ویژه در اوایل پیروزی انقلاب داشت بسیاری از مردم، حتی کارگران و کارفرمایان را بر آن داشت تا درصدد تشکیل تعاونی‌ها باشند.

وی افزود: در گذشته فرهنگ تعاونی و فرهنگ اسلامی توانست ارتباط وسیعی بین مردم به وجود آورد و معتقدم عدالتی که در رابطه با اقتصاد تعاونی وجود دارد در اقتصاد خصوصی نیست.

شریعتمداری بر تقویت تعاونی‌ها با پیگیری سند توسعه و اصلاح قانون بخش تعاون بعنوان دو گام اساسی تاکید و بیان کرد: باید اعتماد به بخش تعاون بازگردانده شود، به همین منظور در وزارتخانه، سامانه جامع بخش تعاون تاسیس شده و تمام اطلاعات تعاونی‌ها اعم از بخشنامه‌ها، جلسات هیات مدیره، سامانه هوش تجاری، مصوبات تعاونی‌ها و … در آن به روز رسانی می‌شود و همه اعضا کاملا به تمامی امور واقف هستند.

وی اظهار داشت: سهولت در ثبت شرکت‌های تعاونی، هیات مقرارت زدایی از کسب و کار و بهبود فضای کسب و کار از برکات این سامانه است.
وزیر تعاون ادامه داد: برقرای پیوند بین سامانه ثبت شرکت‌ها و سامانه تعاون کار با ارزشی است و به پیشبرد اهداف شفافیت کمک و مدخل ورود فساد را نا امن می‌کند.

فعالیت تعاونی‌های ‌مسکن در اتاق‌ شیشه‌ای

محمد کبیری-معاون امور تعاون نیز در این جلسه با اشاره به تفاهمنامه مشترک میان دو دستگاه تصریح کرد: پیرو توافقات صورت گرفته در دو ماه گذشته به منظور تلاش هر دو دستگاه در کنار تعاونی‌های مسکن قوه قضاییه و ساماندهی آنان یک همکاری مشترک اجرایی و حقوقی صورت گرفته است تا فرایندها به صورت شفاف انجام شود.

وی افزود: مذاکراتی خوبی انجام شده تا بتوانیم گام مهمی در راستای ساماندهی تعاونی های مسکن و مشکلات این حوزه برداریم و امیدوارم با اتصال به سامانه هوشمند بخش تعاون مدخل ابهامات که در تعاونی‌های مسکن مرسوم است مسدود شود و فعالیت آنها در اتاق شیشه ای ادامه یابد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=42467
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن