اقتصادی

اختصاص ۱۱.۸ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای اشتغال‌زایی

به گزارش تفاهم آنلاین، نعمت‌اله شهبازی در جلسه ویدئو کنفرانس با معاونین برنامه‌ریزی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت گفت: بانک‌ها و صندوق‌ توسعه ملی هر یک پنج‌هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان تاکنون برای تبصره ۱۸ آورده داشتند. تسهیلات تبصره ۱۸ از جمله مهم‌ترین ابزار ایجاد و حفظ اشتغال در سطح استآن‌ها محسوب می‌شود.

شهبازی افزود: تاکنون ۸۳۴ واحد تولیدی با مبلغ چهار هزار و ۷۰۰ میلیون تومان موفق شدند از این منابع استفاده نمایند و استان‌های تهران، اصفهان، البرز و مرکزی بیشترین پرداخت از محل تبصره ۱۸ را برای بخش تولید داشته‌اند.

شهبازی افزود: شرایط اقتصادی کشور و محدودیت در منابع مالی ایجاب می‌کند، به سوی استفاده از ابزارهای نوین مالی حرکت شود و این موضوع یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام برای بخش تولید است. وی اضافه کرد: براساس سیاست کمک به بخش تولید و تحقق شعار جهش تولید، هدف‌گذاری شده تا ۱۰۰ واحد تولیدی از سوی بورس پذیرش شوند یا بوسیله این بازار، تامین مالی شوند.

شهبازی افزود: بنابر مصوبه سران قوا، هر بنگاهی که امسال به بازار بورس وارد شود، پیشینه مالی سال‌های گذشته آن به ‌هیچ‌عنوان بررسی نخواهد شد. وی تصریح کرد: حجم نقدینگی در کشور بالاست و باید تلاش شود، بخشی از آن به سوی تولید سوق داده شود و این از سیاست‌های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و تأمین مالی با انتقاد از روند کند پرداخت تسهیلات در استان‌ها گفت: با توجه به این که منابع این تسهیلات مشخص شده باید سرعت پرداخت توسط بانک‌ها بیشتر شود و استان‌ها هم با جدیت بیشتری این موضوع را دنبال کنند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=30535
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن