گزارش

جلسه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با کمیسیون عمران مجلس نتیجه داد: از حل دوگانگی مدیریت در مناطق آزاد تا اختصاص تسهیلات کم‌بهره و ماشین‌آلات برای شهرداری‌های جزیره قشم

چندی پیش جلسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، نمایندگان استان هرمزگان در مجلس، فرماندار و شهردار قشم و جمعی از شهرداران جزیره برگزار شد که نتایج مثبتی برای جزیره قشم در پی داشت.

به گزارش تفاهم آنلاین، ارائه لایحه مدیریت مناطق آزاد و حل دوگانگی مدیریت در این مناطق توسط سازمان منطقه آزاد قشم به مجلس، یکی از مصوبات این جلسه بود که توسط رئیس کمیسیون عمران مجلس برعهده سازمان منطقه آزاد قشم گذاشته شد و به زودی تدوین می‌گردد.

حل معضل دوگانگی مدیریت در مناطق آزاد به ویژه جزیره قشم و پیشگیری از تداخل وظایف دستگاه‌های اجرایی، سرعت توسعه در جزیره را شتاب می‌بخشد و نویدبخش آینده روشن برای منطقه آزاد قشم خواهد بود.

همچنین در این جلسه مقرر شد سازمان شهرداری‌ها تسهیلات کم بهره برای اجرای طرح‌های مهم شهرداری قشم که به پیشنهاد شهرداری‌ها ارائه می‌شود، اختصاص دهد.

در بخشی دیگر از این جلسه مقرر گردید سازمان شهرداری‌ها به هر یک از شهرداری‌های جزیره قشم (رمکان، لافت، طبل، درگهان و سوزا) یک دستگاه ماشین حمل زباله اختصاص دهد و سایر ماشین‌آلات خدماتی و عمرانی را نیز در اختیار شهرداری‌های تازه تاسیس قرار دهد.

لازم به ذکر است، مشارکت فعال سازمان منطقه آزاد قشم در طرح‌های مناطق آزاد و اختصاص بودجه جهت پروژه‌های عمرانی منطقه آزاد قشم خصوصا برای احداث پل خلیج‌فارس، بزرگراه لافت‌-‌درگهان و تامین آب شرب شهرهای قشم نیز موضوع دیگری بود که در این جلسه مصوب گردید.

جزیره قشم
اختصاص تسهیلات کم‌بهره و ماشین‌آلات برای شهرداری‌های جزیره قشم
لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=84431
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن