اقتصادی

احتمال تغییر نحوه تفکیک پسماند از ١۶ فروردین ماه

صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفتگو با شهرنوشت درباره آخرین وضعیت تفکیک پسماند در پایتخت به دنبال شیوع ویروس کرونا گفت:براساس تصمیمات اتخاذ شده فرایند تفکیک و بازیافت زباله در ایستگاه‌های میانی پسماند و سایت آرادکوه متوقف شده و این روند تا ١۵ فروردین ماه ادامه دار خواهد بود.

او درباره شهروندانی که همچنان به تفکیک پسماند مبادرت می کنند، افزود: در حال حاضر نه تنها شهرهای کشور ما بلکه تمامی شهرهای دنیا در شرایط خاص به سر می برند و بسیاری از عادت‌های متناوب زندگی شهروندان تغییر کرده است. انجام هر اقدام خارج از عرف فعلی می تواند چرخه ای را به وجود آورد که فرد تحویل دهنده پسماند یا تحویل گیرنده مبتلا به ویروس کرونا شوند.

 

علیپور با تاکید بر اینکه تفکیک نشدن پسماند به طور حتم شرایط را برای سازمان مدیریت پسماند دشوار تر کرده است، افزود: در گذشته و پیش از شیوع ویروس کرونا، میزان زباله تولیدی در پایتخت از ۷هزار و ۵۰۰ تن به ۴ هزار و ۸۰۰ تن کاهش پیدا کرده بود، اما در یک ماه اخیر به دنبال توقف عملیات تفکیک، روزانه ۷ هزار و ۲۰۰ تن پسماند در ٰآرادکوه دفن می شود.

او ادامه داد: البته این امکان وجود دارد که بعد از ١۵ فروردین ماه مکانیسم هایی در دستور کار قرار دهیم تا پسماند های تفکیک شده را با رعایت اصول ایمنی به چرخه بازیافت بگردانیم و بقیه دفن شوند.

به گزارش شهرنوشت، از نخستین روزهای اعلام رسمی انتشار ویروس کرونا در کشور، از آن جا که امکان داشت پسماندهای خانگی با پسماندهای آلوده به ویروس مخلوط شوند، انجام هرگونه عملیات تفکیک در ایستگاه های تفکیک پسماند و حتی مجتمع آرادکوه تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل شد. همچنین بنا به درخواست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی نیز هرگونه زباله گردی در شهر ممنوع اعلام شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=19104
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن