کارآفرینی

اجرای 120 طرح اشتغال برای بانوان توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از اجرای ۱۲۰ طرح اشتغال برای بانوان در سال جاری خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمدرضا مخبر در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۴۰ هزار طرح اشتغال بانوان در مناطق محروم کشور در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از محوری ترین کارهایی که در ستاد انجام می‌شود، بحث اشتغال است، اظهار کرد: این کار در مقیاس‌های خرد، کوچک، بزرگ و متوسط اتفاق می‌افتد و روزانه حدود ۱۱۰۰ تا ۱۱۵۰ شغل در کشور در حال اجرا داریم که حدود ۳۰۰ مورد آن طرح کوچک و خرد خانگی است.

وی افزود: اتفاق خوبی که افتاده این است که ۴۰ درصد از طرح‌های خرد و خانگی مربوط به زنان است و این یک اتفاق بسیار خوب است. نزدیک به ۵۳۰۰ طرح فقط مربوط به خانواده‌های خودسرپرست است و نهضتی برای اشتغال زنان به ویژه در روستاها و مناطق محروم است. این مشاغل در سرفصل‌های مختلف است.

مخبر با بیان اینکه کاری که در طرح‌های تولیدی انجام می‌دهیم این است که آن را زنجیره وار ادامه می‌دهیم، گفت: اینطور است که وقتی شغل و طرحی اجرا می‌شود از تولید تا فروش نهایی کار را دنبال می‌کنیم. فروش محصول نهایی بسیار مهم است و هر محصولی که در بنگاه‌ها تولید می‌شود بر فروشش تا برگشت سرمایه را رصد می‌کنیم تا زمانی که بنگاه‌ها بتوانند روی پای خودشان بایستند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: گاهی بنگاه‌ها به سرمایه در گردش نیاز دارند که ما ورود می‌کنیم. به ویژه در کارگاه‌های متوسط و تسهیل محور تا جایی که بتوانیم حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال روی آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا متمرکز شدیم و بخش زیادی از طرح‌های در حال اجرا مربوط به خانواده‌هایی است که از کرونا آسیب دیده‌اند اظهار کرد: کمک می‌کنیم تا به کسب‌وکارشان برگردند یا کسب‌وکار جدیدی پیدا کنند. کار خوبی است به ویژه شبکه تسهیل‌گری که داریم از ۵۰۰ تسهیل‌گر، ۲۰۰ نفر از زنان هستند که در روستاهای دورافتاده خانم‌های جوان از مشاغل خردی که ایجاد کرده‌اند بازدید و پشتیبانی می‌کنند.

مخبر در پاسخ به اینکه با ۴۰ هزار طرح اشتغال ایجاد شده امروز، شمار مشاغل ایجاد شده به چه عددی خواهد رسید؟ گفت: تقریبا ۱۲۰ طرح اشتغال برای بانوان در سال جاری ایجاد شده است. سیستمی که وجود دارد مشاغل ایجاد شده را تضمین می‌کند، زیرا هر مجموعه طرحی در روستاها یک مجری از بخش خصوصی دارد که تضمین کرده محصول به فروش برسد و سرمایه به طراح برگردد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=62290
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن