اجتماعی

اجرای ۳۵۰ پروژه محلی در مناطق 22 گانه پایتخت

مدیر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی راهبردی شهرداری تهران از اجرای ۳۵۰ پروژه محلی در مناطق 22 گانه پایتخت  خبرداد و گفت: برخی از این پروژه‌ها تاکنون افتتاح شده و برخی دیگر در دو هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از شهر، امیرحسین قزوینی با بیان اینکه امسال چهار اولویت برای شهر تهران انتخاب و ابلاغ شد که یکی از آن‌ها توسعه محلات بود، توضیح داد: علاوه بر اینکه در تبصره ۳۵ بودجه سال ۱۳۹۹ مبلغ قابل توجهی از بودجه عمرانی به توسعه محلات اختصاص پیدا کرد و دست ما را در تعریف این برنامه‌ها در سطح شهر باز گذاشت، اوایل امسال هم دستورالعمل هماهنگی تدوین و از سوی شهردار تهران ابلاغ شد که از حدود سه ماه قبل تاکنون بر اساس این دستورالعمل مسائل مربوط به توسعه محلات انجام می‌شود.

وی افزود: اداره کل بودجه هم بخش ویژه‌ای برای این موضوع در نظر گرفت و در کمیته تخصیص، تخصیص 100 درصدی برای انجام پروژه‌های محلی در نظر گرفته شد. با این حال با توجه به محدودیت‌های مالی، موضوع توسعه محلات در اولویت شهرداری تهران است و کارها در این حوزه به خوبی و طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه تا به امروز چیزی در حدود یک‌هزار و ۱۸۰ پروژه در همه مناطق ۲۲ گانه شهر تهران تعریف شده است، گفت: ارزش ریالی این پروژه‌ها ۹۰۰ میلیارد تومان است و در بیش از ۲۵۰ محله پروژه‌های کوچک مقیاس در حال اجراست.

مدیر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی راهبردی شهرداری تهران، با تاکید بر اینکه منابع مالی برای اجرای پروژه‌های توسعه محلات قابل تامین خواهد بود، چرا که در اولویت مدیریت شهری است، گفت: تا به امروز بیش از ۳۵۰ پروژه در مناطق افتتاح شدند یا آماده افتتاح هستند که در دو هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

قزوینی با بیان اینکه پروژه‌ها بر اساس نیازهای محلات تعریف شده‌اند و شهروندان نقش اساسی در پروژه‌ها داشتند، توضیح داد: پروژه‌ها با توجه به اینکه زمان زیادی وجود نداشت، در سه نوبت پیش‌بینی شد، نوبت نخست پروژه‌هایی بودند که با همکاری دفاتر توسعه محلات در ۱۷۰ محله دارای بافت فرسوده و با نظرخواهی از سازمان‌های مردم نهاد، ذی‌نفعان و شهروندان؛ مسائل محلات شناسایی شدند و بر اساس آن حدود یک‌هزار پروژه پیشنهاد و در نهایت نزدیک به ۵۰۰ پروژه انتخاب شد که در ظرف زمانی یکساله قابل انجام است.

وی ادامه داد: پروژه‌های نوبت دوم پروژه‌هایی هستند که شورایاران محلات معرفی کردند و فرآیند آن از طریق شورای شهر جلو رفت و پس از بررسی مصوب شد.

قزوینی افزود: نوبت سوم پروژه‌هایی هستند که خواست شهروندان است و به طور مستقیم از آنان نظرخواهی می‌شود. همچنین سامانه یکپارچه‌ای هم مانند سامانه ۱۳۷ در حال طراحی است تا شهروندان به طور مستقیم خواست و نظرشان را درباره پروژه‌های توسعه محلات مطرح کنند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=48696
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن