گیلان

شرکت گاز گیلان، پیشرو در اجرای پروژه‌های مانیتورینگ

رئیس واحد اندازه گیری و توزیع شرکت گاز گیلان با بیان که شرکت گاز استان، پیشرو در اجرای پروژه‌های مانیتورینگ در سطح کشور است، گفت: هم اکنون تمامی ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز و صنایع استان با هدف پایداری و استمرار جریان گاز مصرف‌کنندگان به ویژه در زمان بحران در سامانه‌های این شرکت مانیتور می‌گردد.

به گزارش تفاهم آنلاین، رضا حیدری نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر 45 ایستگاه تقلیل فشار CGS و 94 ایستگاه CNG در استان از طریق سامانه مانیتورینگ گاز گیلان به صورت شبانه‌روزی مورد پایش و نظارت قرار می‌گیرند، اظهار کرد: این واحد علاوه بر کنترل ایستگاه‌ها، 700 مشترک عمده را به سامانه مانیتورینگ متصل کرده و مصارف آن‌ها را از راه دور قرائت می‌کند.

وی، انجام کالیبراسیون 500 دستگاه کنتور توربینی و 500 تصحیح کننده به منظور اندازه گیری صحیح و بدون خطای حجم گاز مصرفی، انجام مفاد پیمان پشتیبانی از سامانه مانیتورینگ و تجهیزات اندازه گیری و نصب و بهره برداری از دو دستگاه کنتور آلتراسونیک در ایستگاه گاز نیروگاه سیکل ترکیبی به منظور اندازه گیری دقیق تر حجم گاز مصرفی را از دیگر اقدامات مهم واحد اندازه گیری عنوان نمود.

رئیس واحد اندازه گیری و توزیع شرکت گاز گیلان درخصوص دریافت و پایش آمار فشار گاز ورودی به استان توضیح داد: اطلاعات فشار گاز ورودی در ایستگاه‌های CGS در چهار مقطع زمانی در طی یک شبانه‌روز و همچنین اطلاعات مصرف ایستگاه‌ها در ساعات پایانی شبانه روز در ادارات گازی که نقاط تحویل تحت نظارت آن‌ها می‌باشد در سامانه به طور مرتب ثبت شده و تحت کنترل و پایش قرار می‌گیرد.

حیدری نژاد ادامه داد: اطلاعات جمع بندی شده تحت عنوان گزارش مصرف و فشار روزانه به مدیرعامل و معاونین و رؤسا ارسال شده و در پایان ماه نیز حجم گاز دریافتی در نقاط تحویل، پایش، کنترل و محاسبه گردیده و به منطقه 9 عملیات انتقال گاز ارائه می‌گردد.

وی خاطرنشان ساخت: هم اکنون اطلاعات فشار و مصرف گاز نقاط تحویل به صورت آنلاین در سامانه پایش و کنترل شده و واحد اندازه‌گیری و توزیع گاز به صورت 24 ساعته پاسخگوی مسئولین مربوطه در خصوص وضعیت فشار و مصرف گاز در نقاط تحویل می‌باشد.

رئیس واحد اندازه گیری و توزیع شرکت گاز گیلان درخصوص نظارت بر طراحي شاخه‌ها و مسيرهاي اندازه‌گيری جريان گاز به منظور حفظ تعادل حجم گاز دريافت شده و حجم گاز تحويل شده به نقاط مصرف گفت: درجهت تحقق این مهم اقدامات مهمی همچون طبقه بندی اطلاعات نقاط و شیرهای رینگ بین شهری، هماهنگی با حوزه بهره برداری به منظور کنترل شیرهای رینگ بین شهری، کنترل فشار ورودی و خروجی ایستگاه‌ها در سامانه‌های مختلف و همچنین پایش حجم گاز مصرفی و ظرفیت آن‌ها صورت گرفته است.

حیدری نژاد در پایان سخنان خود، دانش‌افزایی کارکنان را از جمله موارد تاثیرگذار درجهت افزایش بهره وری واحد و به تبع آن سازمان دانست و بیان کرد: در واحد اندازه گیری برای افزایش سطح دانش و آگاهی پرسنل اقداماتی همچون برگزاری دوره‌های آموزشی، اعزام نماینده به شرکت‌های سازنده تجهیزات اندازه‌گیری، بررسی کاتالوگ‌های فنی تجهیزات اندازه‌گیری و  ارائه جزوات آموزشی به روز صورت گرفته است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=65986
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن