اقتصادی

ابلاغ بخشنامه سفر، ویژه تعطیلات محرم

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، ضروریات سفر ایمن و بخشنامه اجرایی ویژه تعطیلات سوگواری محرم را ابلاغ کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، در متن بخشنامه ضروریات سفر در ایام سوگواری که از سوی ولی تیموری – رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به 31 استان کشور ابلاغ شده، آمده است:

«با توجه به فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) و پیش‌بینی احتمال انجام سفر و جابه‌جایی هموطنان عزیز برای حضور در مراسم معنوی و آیینی استان‌ها، شهرها و روستاهای کشور ضمن نظارت بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی در قالب سفر هوشمند و حفظ حرمت ایام حسینی(ع) و در عین حال تکریم هموطنان و مسافران، لازم است تاسیسات گردشگری و دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان در این روزها فعال باشند و خدمات‌رسانی مطلوب داشته باشند. در همین راستا رعایت موارد ذیل در ابعاد ایمنی، بهداشتی، پذیرایی و اقامت، تردد جاده‌ای، اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران اهمیت ویژه‌ای دارد:

۱- ضرورت هماهنگی بیش از پیش دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی سفر در استان برای خدمات‌رسانی به هموطنان و مسافران در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی

۲- آمادگی کامل تاسیسات گردشگری ـ رفاهی و خدماتی، تجهیز و نظافت هر چه بهتر نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی

۳- نظارت بر فعالیت تاسیسات گردشگری، دستگاه‌های عضو ستاد و در صورت بروز تخلف، برخورد با آن‌ها

۴- رعایت کامل شئونات ماه محرم بویژه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در واحدهای تحت پوشش و گزارش موارد تخلف و خلاف هنجارهای جامعه به دستگاه‌های نظارتی

مقتضی است موضوع سریعاً در دستور کار ستاد اجرایی خدمات سفر استان قرار گرفته، ضمن برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی‌های بین‌بخشی اطلاع‌رسانی لازم را در این خصوص به‌عمل آورند.

البته ستاد مقابله با کرونا پیش‌تر در اطلاعیه‌ای با اعلام وضعیت قرمز در استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین و اعلام وضعیت هشدار در استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان، از مردم خواسته بود برای پیشگری از خطر انتقال بیماری، از هرگونه سفر در تعطیلات تاسوعا و عاشورا پرهیز کنند.

وزیر بهداشت نیز گفته بود: خواهشم از مردم این است که عادی‌انگاری نکنند. با تمام شدن کنکور فرزندان‌شان دوباره بار و بندیل نبندند و به این جاده و آن جاده بروند. ما بیشترین گرفتاری را هنوز در استان مازندران داریم. هنوز هم خیز استان مازندران را شاهدیم. بیشترین عارضه را در استان مازندران به دلیل سفرها داریم. اگر سفر در اشاعه بیماری نقش نداشت، ویروس ووهان چین چگونه منتشر شد؟ خواهشم این است که سفرها را واقعا انجام ندهند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=42630
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن