یادداشت

آیا سخنرانی های انگیزشی مفید هستند؟

سخنرانی های انگیزشی این روزها از هر تریبونی که مخاطب داشته باشد، به گوش می رسد. سخنرانان انگیزشی که از صبح به شما می گویند چه کنید و چه نکنید. به چه موضوعاتی فکر کنید و به چه مسائلی فکر نکنید.  تمامی سخنرانان انگیزشی یک هدف را دنبال می کنند. آن ها می خواهند به شما انگیزه بدهند و بس. تا اینجا نه تنها مشکلی ندارد بلکه بسیار هم مفید است. چرا که در لابلای مشکلات روزمره انگیزه ها می میرند و معدودی از افراد تنها به همین جرقه زدن و روشن شدن انگیزه نیاز دارند.

وقتی هم درباره ی انگیزه صحبت می کنیم، منظورمان همان اشتیاق و انرژی اولیه برای شروع کارهاست. انگیزه ای که همانطور با یک سخنرانی بیدار می شود با گذشت یک ساعت به همین راحتی هم در بسیاری از افراد خاموش می شود. وقتی پای ایجاد انگیزه به میان می آید، متاسفانه بسیاری از افراد تفکر خطرناکی را دنبال می کنند و داشتن انگیزه را برابر با دستیابی به موفقیت می دانند.قطع به یقین موجود بی هدف با انگیزه هرگز موفق نخواهد شد.عموم سخنرانان انگیزشی مدام از افراد موفق نام می برند، بیل گیتس چگونه پولدار شد. استیو جابز کارش را از کجا شروع کرد. زاکربرگ چگونه زندگی می کند. گویا اولین قدم برای موفقیت همزاد پنداری با انسان های موفق جهان است. که البته بیشتری شاخصه ی افراد موفق، سخت کوشی و تلاش در آن هاست. آن ها بی وقفه و بصورت شبانه روزی تلاش می کنند و تمام تفریحات و زندگی شخصی خود را فدای کار و حرفه شان می کنند.

سخنرانی های انگیزشی
سخنرانی های انگیزشی

ما به عنوان شنونده متحیرانه به صحبت های آنان گوش می دهیم و درصدد آنیم که با این جملات طلایی و راهکارهای خارق ‌العاده ای که در اختیارمان قرار می دهند، زندگی مان را متحول سازیم. به همین دلیل کاری که سخنرانان انگیزشی انجام می دهند، تنها شروع راه است و طی نمودن مابقی آن تنها به عهده ی خود شماست. و دقیقا مشکل از آن جا شروع می شود که سخنرانان انگیزشی برای تمام مخاطبانشان نسخه ی یکسان می پیچند و از نظرشان موفقیت تنها یک راه دارد. درست است که بسیاری از کارآفرینان موفق، نخبه و دارای ایده های بکر بوده اند. اما شرایط محیطی و حتی فاکتور شانس را نباید برایشان نادیده گرفت و به تمام ابعاد زندگی آن ها بصورت اغراق گونه ای نگریست. اینکه صدای شما در دورانی که زندگی می کنید مورد علاقه ی مردم باشد، می تواند از شما یک خواننده ی موفق بسازد.
فریادهای هیجان انگیز سخنران و مشت‌های گره کرده‌ ی آنان فقط و فقط برای همان بیدارشدن انگیزه در شماست. همانطور که گفتیم دنبال کردن باقی ما جرا با شماست. بنابراین صرف شرکت در چنین جلساتی هرگز موفقیت شما را بیمه نخواهد کرد. کما اینکه از هزاران و شاید میلیون ها نفری که درجهان در سخنرانی های انگیزشی شرکت می کنند. تنها معدود افرادی مسیر موفقیت را طی می کنند. یادمان باشد، اگر می خواهیم به موفقیت برسیم باید تصویر و باور درستی نسبت به اهداف مان و آینده ی کسب و کارمان داشته باشیم و تنها یک انگیزه ی قوی شما را در مسیر موفقیت قرار نمی دهد.

 مهندس امین رشیدی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=81398
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن