یادداشت

آیا بر انتصابات استانداری گیلان نظارت می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سوم خرداد سالروز آزادی خونین شهر قهرمان را گرامی می دارم.

به گزارش رسانه های استان ، محسن اولیایی با حکم استاندار گیلان به عنوان مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری منصوب و معارفه شد. با توجه به بازتاب این انتصاب ، لازم می دانم به چند نکته اشاره کنم:
1️⃣ رشد اقتصادی هر کشوری وابسته به سرمایه‌گذاری است. وقتی شرکت‌ها و نهادهای مختلف به سوی سرمایه‌ گذاری‌های منطقی در بخش‌های مختلفی هم چون صنعت، گردشگری، کشاورزی و غیره رو می‌آورند، نتیجه‌ای که معمولا حاصل می‌شود رشد اقتصادی است.
2️⃣ گیلان با موقعیت راهبردی و هم مرز بودن با کشورهای حاشیه خزر و برخورداری از زیرساخت های زمینی ، دریایی و هوایی و بنادر ، قرار گیری در کرانه جاده ابریشم و تجارت با کشورهای آسیای میانه و قفقاز که دامنه آن حتی به اروپا نیز کشیده می شود ، ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی دارد.
3️⃣ در فصل هشتم قانون مدیریت خدمات کشوری، انتصاب و ارتقاء شغلی آمده است :
ماده 53 – انتصاب و ارتقاء شغلی کارمندان باید با رعایت شرایط تحصیلی و تجربی لازم و پس از احراز شایستگی و عملکرد موفق در مشاغل قبلی آنان صورت گیرد.
ماده 54 – به منظور استقرار نظام شایستگی و ایجاد ثبات در خدمت مدیران، دستگاههای اجرائی موظفند اقدامات زیر را انجام دهند:
الف- در انتخاب و انتصاب افراد به پست های مدریت حرفه‌ای، شرایط تخصصی لازم در تعیین نموده تا افراد از مسیر ارتقائ شغلی به مراتب بالاتر ارتقاء یابند. در مواردی که از این طریق امکان انتخاب وجود نداشته باشد، با برگزاری امتحانات تخصصی لازم، انتخاب صورت می‌پذیرد…
4️⃣ دفتر سرمایه گذاری استانداری 24 وظیفه اصلی دارد که برخی از مهم ترین آن ها به شرح زیر است :
برنامه ریزی و انجام هماهنگی های لازم جهت برگزاری نشست های منطقه ای استان با استان های همجوار و کشورهای همسایه، با رویکردهای اقتصادی، بازرگانی و توسعه منطقه ای ، برنامه ریزی و انجام هماهنگی های لازم جهت برگزاری همایش های اقتصادی در امور سرمایه گذاری، اشتغال، تولید و بهره وری ، اخذ گزارش ها و بررسی گزارش های تحلیلی از وضعیت بازار کار (اشتغال، تولید و بهره وری) براساس گزارش های مدون ملی و سازمان برنامه و بودجه استان و ارائه پیشنهادهای لازم به شوراها و کمیسیون های ذیربط در استان، هدایت، هماهنگی و پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به سرمایه گذاران ، شناسایی تنگناهای موجود در فرایند سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران، به خصوص در مناطق محروم ، نظارت بر روند سرمایه گذاری خارجی، تشکیل نمایشگاه های داخلی و برون مرزی با رویکرد جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، هدایت و انجام هماهنگی های لازم بین واحدهای خدمات رسان سرمایه گذاری و دستگاه های ذیربط استان، نظارت بر نحوه پرداخت تسهیلات توسط بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی به سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی در سطح استان و …
5️⃣ استاندار گیلان به طور مشخص به افکار عمومی و نمایندگان مجلس و رسانه ها پاسخ دهدکه بر اساس چه ملاک های قانونی ، تخصصی و رعایت اصل شایسته گزینی ، اقدام به انتصاب سرپرست تخصصی ترین اداره کل استانداری کرده است ؟ آیا استاندار گیلان، با چنین انتصاباتی می خواهد 30 هزار شغل در سال جاری در استان ایجاد کند و توسعه گیلان را رقم بزند ؟ آیا نمایندگان گیلان به وظیفه نظارتی خود در این خصوص عمل می کنند؟ زمان همه چیز را مشخص می کند.

*نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=84464
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن