بانک-بیمه-بورس

آیا بازار بورس حبابی است؟

 

به گزارش تفاهم آنلاین؛بورس ایران این روزها شرایط خوبی دارد و با ورود سهام عدالت اکثر مردم در این بازار فعال هستند. ورود شرکت های بزرگ به بورس باعث شده تا جذابیت های بورس دو چندان شود. یکی از مهم‌ترین مزایای سرمایه گذاری در بورس، امنیت در سرمایه گذاری و برخورداری از قانون و مقررات اسلامی است. شرکت هایی هم که در بورس سرمایه گذاری می‌کنند بر طبق قانون باید همه اطلاعات مهم خود اعم از مالی، برنامه‌ها و…را به بورس اعلام کنند.

ارزش پول با مرور زمان کاسته می شود اما اگر افراد پول های خود را در بورس سرمایه گذاری کنند و سهم شرکت‌های بزرگ را خریداری کنند بعد از مدت زمان کوتاهی به میزان سودی که مدنظرشان است میرسند و ارزش پول انها‌ هم کاسته نمی شود. نقدینگی سریع بورس هم باعث شده که علاقمندان بسیاری را به سمت خود جذب کند. بعد از مدتی سودهی سهام خود را فروخته و به پول نقد تبدیل می‌کنید. بسیاری از کارشناسان بورس معتقد هستند که بورس حبابی است و امکان ترکیدن آن وجود دارد. لازم به ذکر است که شرکت های بورسی دو دسته اند حبابی و غیر حبابی ، ٨٠ شرکت حبابی نیستند و  بقیه تک به تک و شرکت به شرکت باید حبابی بودن آن بررسی شود مگر اینکه خلاف آن اثبات شود. حباب زمانی رخ می دهد که سهام به بهایی بیش از بهای واقعی داد و ستد شود. برخی از افراد جامعه یا همان سوداگران برای رسیدن به سود پول زیادی وارد بورس می‌کنند و به همین دلیل نقدینگی به اصطلاح باد می کند، زمانی هم که معامله گران به ناهمخوانی ارزش سهام و ارزش واقعی سرمایه شرکت ها پی می‌برند تصمیم به فروش می‌کنند و همین امر خود معامله گر به این نتیجه می رسد که خریدار نیست و حباب می‌ترکد و ارزش سهام به تندی افت می کند و بسیاری از معامله‌گران ورشکسته می شوند.

حسین خزالی فعال بازار بورس و سرمایه در گفتگو با خبرنگار تفاهم انلاین درباره شرایط این روزهای بازار بورس، گفت: اظهار نظر درباره این روزهای بازار بورس بسیار سخت شده است. زیرا تمامی الگوهای قبلی بهم ریخته و به دلایل شخصی چندین سال است که از پیش بینی اینده بورس معذور هستم.

وی ادامه داد: اگر شرایط اقتصادی، امنیت داخلی کشورمان در همین حد باشد امسال بازار بورس ما می تواند روند مثبت خود را بگذارند. اما این امر را هم باید در نظر بگیریم که همانند شتاب سال گذشته روند صعودی خود را طی نخواهد کرد. زیرا بازارها تحت کنترل است و رقابتی ندارد. در همین راستا بازار بورس می تواند بازار جذابی باشد.

خزلی با اشاره به اینکه نباید همانند سال و ماه‌های گذشته بازار بورس شتاب سریعی داشته باشد، گفت: سهام هایی همانند سهام عدالت و باقی مانده سهام های بزرگ میتوان شادابی و جذابیت بازار بورس را با حجم بالای معاملات ادامه دهد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=28344
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن