بانک-بیمه-بورس

آیا انتخابات سندیکای بیمه گران در موقع مقرر برگزار می شود؟

تعویق هر نوع انتخاباتی در هر سطحی همواره باعث ایجاد حواشی و تردیدهایی است. لذا تاکید بر برگزاری انتخابات در زمان مقرر از موارد توصیه شده توسط مسئولان ذی ربط می باشد.

در جمهوری اسلامی که در آن رای  حق الناس است، انتخابات در سطوح مختلف جایگاه ویژه ای دارد و همواره تلاش شده در سطوح مختلف از انتخابات شورای یک روستا در دوره افتاده ترین مناطق مرزی تا انتخاب رئیس جمهور با وسواس خاصی  از «حق الناس» صیانت شود.

تاکید بر برگزاری انتخابات در زمان مقرر و کمال شفافیت و سلامت در انتخابات صنفی مختلف نیز دیده می شود.با یک جستجوی ساده در اینترنت در میابید بارها در برخی اتحادیه ها و سازمانهای صنفی تلاش شده تا انتخابات صنفی به تعویق افتد اما با دخالت وزارتخانه های تابعه، کمیسیون های مربوطه در مجلس و نهادهای نظارتی این انتخابات در موعد مقرر برگزار شده تا از هرگونه شائبه ای جلوگیری شود.

متاسفانه در برخی دوره های انتخابات سندیکای بیمه گران ، بعضا تلاش هایی برای تاخیر و تعویق در برگزاری انتخابات دیده شده است. بر اساس ماده ۱۷ اساسنامه سندیکای بیمه گران ایران شورای عمومی یکی از افراد صاحب نظر در امور بیمه ای با سابقه مدیریتی را برای مدت دوسال به سمت دبیرکل سندیکا انتخاب خواهد نمود و انتخاب مجدد وی بلامانع است.

اساسنامه سندیکای بیمه گران صراحت دارد که دوره دبیرکلی سندیکای بیمه گران ایران دو ساله است. دوره دو ساله دبیرکل فعلی ۲۵ شهریور پایان می یابد و بدیهی است ادامه تصدی وی پس از این تاریخ وجاهت قانونی ندارد. با درک این مهم و اینکه  در فرصت زمانی منطقی و عرفی فراخوان های لازم صورت گرفته انتظار این است که پس از دو دوره انتخابات پرحاشیه، این دوره انتخابات  در آرامش و در شان صنعت بیمه برگزار شود. اما  در چند روز اخیر، شاهد تلاش های عجیبی در راستای ایجاد تاخیر در زمان برگزاری انتخابات و رای گیری در یک زمان دلخواه هستیم که به وضوح مخالف اساسنامه سندیکاست.

لازم به یادآوری است در سالهای 1395 و 1398 که ریاست شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران برعهده محسن پورکیانی مدیرعامل وقت بیمه ایران بودهم انتخابات سندیکا با تاخیر برگزار شد و در انتخابات پیش رو نیز که ریاست شورای عمومی برعهده سید مجید بختیاری مدیرعامل بیمه ایران است زمزمه هایی مبنی بر لزوم تعویق انتخابات سندیکای بیمه گران ایران دیده می شود که عادی انگاری برگزار نشدن انتخابات در موعد مقرر موضوعی است که نیازمند بررسی جدی است.

با درک این مهم و اینکه در فرصت زمانی منطقی و عرفی فراخوان های لازم صورت گرفته ، انتظار می رود این دوره از انتخابات نیز همانند گذشته در شان صنعت بیمه برگزار شود.

حال باید منتظر ماند و دید آیا این انتخابات در موعد مقرر برگزار می شود یا مجدداً انتخابات دبیرکلی این نهاد صنفی با تاخیر برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=75600
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن