اجتماعی

آموزش مجازی پیش دبستانی ها رایگان شد

بنا بر امر حاکمیتی و راهبردهای کلان سند تحول بنیادین از سوی وزارت آموزش‌وپرورش، «دستورالعمل طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش‌دبستانی رایگان»، به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و راهبرد کلان سند تحول بنیادین مبنی بر به رسمیت شناختن آموزش‌های دوره پیش‌دبستانی و موظف بودن دستگاه تعلیم و تربیت به تدوین اصول، برنامه‌ریزی و تعلیم و توانمندسازی نوآموزان دوره پیش‌دبستانی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و به‌منظور استمرار و تکمیل برنامه‌های آموزشی و پرورشی نوآموزان دوره پیش‌دبستانی و استفاده بهینه از فرصت شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) و مدرسه تلویزیونی ایران در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، از سوی وزارت آموزش‌وپرورش، دستورالعمل طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش‌دبستانی رایگان به ادارات کل استان ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش هدف از ارسال این دستورالعمل، جذب و حضور حداکثری نوآموزان در سیستم آموزشی و پرورشی کشور، ایجاد وحدت رویه و توسعه عدالت آموزشی برای تمام نوآموزان به‌صورت رایگان و غیرحضوری و رشد همه‌جانبه اوان کودکی و یادگیری پیش‌نیازهای ورود به دبستان از طریق آموزش والدین و نوآموزان و با توجه به شرایط موجود ذکرشده است.

بر این اساس، آموزش پیش‌دبستانی در سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به‌صورت غیرحضوری بوده و فقط گروه هدف کودکان ۵ سال تمام را دربرمی گیرد. همچنین آغاز فعالیت‌های آموزشی و یادگیری پیش‌دبستانی مجازی هم‌زمان با هفته کودک (۱۹ مهرماه)، در سراسر کشور و از طریق شبکه آموزش، صداوسیمای استان‌ها و شبکه شاد است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=47507

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن