اجتماعی

آموزش مجازی دانش‌آموزان تهرانی از نیمه شهریور ماه

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه دانش‌آموزان ورودی باید لباس فرم بخرند، گفت: مدارس تهران با آموزش مجازی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

به گزارش تسنیم، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر  تهران اظهار کرد: از اوایل اسفند به دلیل شیوع بیماری کرونا وضعیت آموزش و پرورش تغییر کرد و در عین تعطیلی مدارس آموزش تعطیل نشد همچنین در 15 شهریور سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود.

وی افزود: ما تجربه این گونه از آموزش‌ها را نداشتیم و برای اولین بار با چنین مشکلی مواجه شدیم بنابراین باید با خرد جمعی و تصمیمات مدیریتی این روند را که انتهای آن هنوز مشخص نیست پشت سر بگذاریم.

آموزش در مدارس تهران از 15 شهریور مجازی است

فولادوند درباره وضعیت فعالیت مدارس تهران در 15 شهریور متذکر شد: نوع حضور دانش‌آموزان در کلاس درس به نوع شیوع بیماری کرونا بستگی دارد. اگر وضعیت قرمز باشد آموزش مجازی است و در وضعیت زرد آموزش نیمه حضوری است و دانش‌آموزان بعضی روزها در مدارس حاضر می‌شوند، تصور می‌کنم در سطح استان تهران فعلاً وضعیت قرمز است که در این وضعیت سه مدل آموزش داریم؛ مجازی، آموزش تلویزیونی و بسته‌های آموزشی.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره گلایه‌ها درباره سامانه شاد در سال تحصیلی گذشته و اینکه امسال هم ممکن است این سامانه دچار مشکلات شود، گفت: کار جدیدی را شروع کردیم و برای نخستین بار است که در داخل کشور شبکه‌ای به این گستردگی راه‌اندازی می‌کنیم، به هیچ وجه نباید انتظار داشته باشیم شبکه شاد 100 درصد جمعیت هدف را تحت پوشش قرار دهد اگر اینگونه فکر کنیم صدا و سیما هم در تمام نقاط کشور نمی‌تواند پوشش داشته باشد.

“شاد” 10 تا 20 درصد دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار نداد

وی ادامه داد: توانستیم تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنیم البته شاید نتوانسته باشیم نظرات جامعه هدف را 100 درصد تأمین کنیم و شبکه به این گستردگی معایبی هم دارد و شاید 10 تا 20 درصد جامعه  دانش‌آموزی را تحت پوشش قرار ندهد که به دلیل مشکلات شبکه نبوده است؛ قبول دارم شبکه شاد کُند است اما با تغییراتی که اتفاق افتاد پیشرفت کرد و مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

فولادوند افزود: باید توجه داشته باشیم در اروپا 22 درصد دانش‌آموزان از کامپیوتر و 14 درصد از اینترنت استفاده نمی‌کنند و ما نباید انتظار داشته باشیم تمام دانش‌آموزان تحت پوشش شبکه شاد باشند، شاد وجود دارد و آموزش تلویزیونی هم ارائه می‌شود البته دانش‌آموزانی که به این دو رسانه دسترسی نداشتند با حضور یک ماهه در مدارس اشکالات خود را رفع کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: کرونا مشکل جهانی است و بخشی از دنیا وضعیتشان بدتر از ما است،  مشکلات آموزش و پرورش 90 ساله است که الان انباشته شده است و به این دولت و آن دولت ارتباطی ندارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در این ایام امید را در دل مردم زنده کرد و اگر دست روی دست می‌گذاشت و کارهای بزرگی که در 5 یا 6 ماه گذشته صورت گرفت انجام نمی‌داد امروز باید محاکمه می‌شدیم چرا دست روی دست گذاشتید، بیان کرد: ما با توجه به امکانات و توانمان کار کردیم. آموزش تلویزیونی ارائه شد و در عین حال معلمان 12 ساعت برای آموزش مجازی آنلاین بودند.

فولادوند ادامه داد:‌ راهکارهایی که ارائه می‌دهیم همگی به سرعت  ایجاد نمی‌شود و سال‌ها برای تأمین زیرساخت‌ها نیاز است البته آموزش معلمان برای استفاده از فضای مجازی شروع شده است و همکاران ما بهترین محتوای اموزشی را در این ایام تولید کرده‌اند؛‌ توجه داشته باشیم شبکه شاد داخلی است و مشکلاتی که می‌گوییم شبکه‌های خارجی هم دارند.

دانش‌آموزان اول دبستان، هفتم و دهم باید لباس فرم بخرند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره الزام دانش‌آموزان برای خرید لباس فرم و پرداخت کامل شهریه مدارس غیر دولتی در حالیکه آموزش مجازی است، گفت: اگر وضعیت زرد باشد آموزش نیمه حضوری است و دانش‌آموزان به کلاس می‌روند بنابراین اعلام کردیم تهیه لباس فرم برای پایه‌های ورودی یعنی اول دبستان، هفتم و دهم انجام شود و برای سایر پایه‌های تحصیلی به فراخور نیاز دانش‌آموز لباس فرم خریداری شود.

وی ادامه داد: مدارس غیر دولتی هم مانند مدارس دولتی  آموزش مجازی را ارائه می‌کنند و باید شهریه مصوب را دریافت کنند اما در بحث سرویس، غذا و فوق برنامه حق دریافت شهریه ندارند همچنین 97 درصد دانش‌آموزان در شهر تهران برای دریافت کتب درسی ثبت نام کرده‌اند و کتاب‌ های درسی در حال توزیع است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=42389
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن