صنعت-معدن-تجارت

آمادگی سرمایه‌گذاران فارس برای همکاری با ایران‌خودرو در تولید قطعات بدنه

مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد: آماده همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای تولید خودروی جدید در کارخانه ایران‌خودرو فارس هستیم.

به گزارش تفاهم آنلاین، فرشاد مقیمی، مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در بازدید از سایت این شرکت در استان فارس در جمع مدیران این کارخانه و نمایندگان مجلس گفت: برای توسعه ایران‌خودرو فارس مانعی وجود ندارد. ما از تمام ظرفیت‌های فنی-مهندسی و نیروی انسانی استفاده خواهیم کرد و در این زمینه لازم است، مدیران استانی و ملی حمایت‌های لازم را انجام دهند.
وی افزود: ایران‌خودرو به منظور حمایت از تولید داخلی، قطعات تولیدی از شرکت‌های قطعه‌سازی را در صورت رعایت استانداردها، با ضمانت پنج‌ساله خریداری می‌کند.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اظهار داشت: ضمانت‌نامه‌های خرید، توسط شرکت ساپکو و ایساکو به قطعه‌سازان داده خواهد شد.
وی با تاکید بر توسعه صنعت قطعه‌سازی گفت: بسیاری از قطعاتی که در خودروهای ما استفاده می‌شود، در محصولات دیگر نیز قابل مصرف است، از این رو می‌توان آن‌ها را صادر کرد.
مقیمی با اشاره به این که استان فارس قطب تولید قطعات الکتریکی در کشور است، گفت: شرایط تحریمی باعث شده تا تامین برخی از قطعات حساس و الکترونیکی به‌سختی انجام شود و ایران‌خودرو با امضای تفاهم‌نامه با بانک‌های کشور آماده خرید این قطعات است.
در ادامه، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: استان فارس شرایط مناسبی برای افزایش و توسعه خطوط تولید خودرو دارد.
قادری خاطرنشان کرد: قطعات خاص الکترونیکی در استان فارس تولید می‌شود و در شرایط فعلی می‌توان بخشی از نیازهای صنعت خودرو را در حوزه قطعات، از این استان تامین کرد.
وی افزود: استان فارس از ظرفیت‌های ویژه برای تولید قطعات بدنه خودرو برخوردار است و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در مناطق ویژه اقتصادی این استان آماده همکاری با ایران‌خودرو در این زمینه هستند.
گفتنی است، مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس و هیات همراه از خطوط تولیدی شرکت ایران‌خودرو فارس بازدید کردند

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=57763
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن