البرز

آماده‌سازی سد امیرکبیر و طالقان برای سیلاب‌های احتمالی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز از آماده‌سازی دو سد امیرکبیر و طالقان برای سیلاب‌های احتمالی در سال آینده خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، داوود نجفیان اظهار داشت: طبق آخرین آمار در حال حاضر سد امیرکبیر از ۱۷۹ میلیون مترمکعب ظرفیت، ۹۷ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد و ۸۲ میلیون مترمکعب از ظرفیت آن خالی است؛ این نشان می‌دهد که در حال حاضر ذخیره این سد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو میلیون مترمکعب بیشتر می‌باشد.

وی اضافه کرد: از ۴۲۰ میلیون مترمکعب ذخیره سد طالقان هم در حال حاضر ۲۶۶ میلیون مترمکعب پر است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۶۹ میلیون مترمکعب بود که البته سه میلیون مترمکعب اختلاف عدد قابل توجهی نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز ادامه داد: آمار و ارقام نشان می‌دهد که وضعیت دو سد امیرکبیر و طالقان خوب است؛ ضمن اینکه با توجه به بارش‌های بهاری که طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی نرمال ارزیابی شده است، ما باید برای مهار سیلاب‌های احتمالی مقداری از ظرفیت دو سد را خالی نگه داریم.

نجفیان در خصوص میزان بارندگی‌های استان از ابتدای سال جاری تاکنون هم گفت: از مهرماه تاکنون ۲۶۰ میلیمتر بارندگی در البرز داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته که ۳۰۰ میلیمتر بارش ثبت شده حدود ۱۵ درصد کاهش داشته است، اما با توجه به بارش‌هایی که برای هفته آینده و فروردین‌ماه پیش‌بینی شده امیدواریم وضعیت بهتر شود.

وی بیان کرد: به طور کلی با توجه به شرایط موجود در خصوص دو سد امیرکبیر و طالقان برای فصل گرم سال آینده نگرانی وجود ندارد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=65074
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن