یادداشت

آقای وزیر تعجیل کنید!

در خبرها آمده بود سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی منصوب شده است و این امر نوید بخش خبرهای خوبی برای تغییر در سطح مدیران کل ورزش و جوانان استان هاست . بدیهی است آقای وزیر برای این تغییرات اولویت هایی قایل است اما انتظار می رود که اجازه ندهند این اولویت ها تحت تاثیر لابی و اعمال فشار و توصیه ها تغییر کند . من به اعتبار این که بیش از سی سال در ورزش استان بوده ام و بیش از 80 یادداشت در باره مشکلات ورزش استان نوشته و منتشر کرده ام ، بر این باورم که استان گیلان در ردیف استان هایی است که مدیرکل ورزش و جوانان بایستی به سرعت تغییر کند تا عوارض حضور وی که به تحقیر ورزش استان منجر شده ، کاهش یابد .
آقای وزیر: رییس سابق هیات شطرنج استان پس از انتشار رتبه هیات شطرنج گیلان در رتبه بندی کشوری و کسب مقام 22 در بین استان ها ، در پست اینستاگرامی اخیرش نوشته است :
باورم نمی شود شاید یک خواب باشد رتبه بندی هیات های شطرنج در سال1399. دوازده سال رتبه اول بودیم و بدترین رتبه ای که به دست آوردیم دو بار با تهران مشترکا اول شدیم باورم نمیشه چنین جایگاهی برای گیلان ، مبارک بعضی ها .
من در صدد تایید یا نفی عملکرد هیات شطرنج نیستم و اصولا موضع من این نیست اما می خواهم بگویم وضعیت سایر هیات های ورزشی بهتر از شطرنج نیست . دلایل این امر کاملا روشن نیست. معامله با شخصیت ها و جریانات سیاسی در واگذاری هیات ورزشی و مداخله در چیدمان مجامع انتخاباتی برای انتخاب افرادی که نه کارآیی دارند و نه می توانند گره ای از مشکلات ورزش را حل کنند و صرفا سپرحمایتی مدیرکل هستند، ورزش گیلان را به این روز کشانده است.
آقای وزیر : شما نمی توانید با وجود مدیران باندباز و رانتی و ضعیف به توسعه ورزش کمک کنید لطفا زمان را از دست ندهید و با سرعت بخشیدن به تغییرات مدیریتی، به تقویت فضای امیدی که در جامعه با انتخاب آیت الله رییسی به وجود آمده ، همت گمارید.
آقای وزیر: تنها تغییر مدیران رانتی و مساله دار و آلوده نباید محور تصمیم گیری قرار گیرد بلکه بررسی کارنامه و عملکرد آنان به ویژه در حوزه مالی باید در دستور کار باشد. نباید اجازه داد افراد بیایند و برای نظام و انقلاب تولید هزینه بکنند و بعد با برکناری از مناصب مدیریتی ، به فعالیت خود ادامه دهند؛ بنابراین، باید حراست و بازرسی وزارتخانه مامور بررسی عملکرد مالی مدیران برکنار شده ورزش بشوند و پس از احراز تخلف، به مبادی قانونی معرفی شوند .

* نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=77473
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن