دسته‌بندی نشده

آفتی به‌نام شکل‌گیری “شهرهای قطبی” در کلان‌شهرها

دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی عمده‌ترین مشکل کلانشهرها را توسعه بی‌رویه و نامتوازن در کلان‌شهرها دانست و گفت: این مسئله باعث شکل‌گیری شهرهای قطبی شده‌ است.

گشتاسب مظفری در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه 18 شهر در کشورمان جمعیتی بیش از 300 هزار نفر دارند به بیان مشکلات و مسائل کلان‌شهرها پرداخت و گفت: توسعه بی‌رویه شهرنشینی منجر به افزایش مشکلات و مسائلی بیشتری از جمله تغییرات اقلیمی شده ‌است.

دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی تصریح کرد: تغییرات اقلیمی باعث تغییرات جدی در شیوه زندگی شهروندان شده‌ است، از جمله با افزایش تردد خودروهای شخصی، شاهد آلودگی زیست محیطی شدیدی در شهرها هستیم.

وی آسیب‌های اجتماعی، توزیع ناعادلانه و توسعه نامتوازن در کلان‌شهرها را از دیگر عوارض توسعه بی‌رویه شهرنشینی دانست و افزود: توزیع ناعادلانه و توسعه نامتوازن در کلان‌شهرها همچنین باعث شکل‌گیری شهرهای قطبی شده‌ است، که این شهرها به دوقطب کاملاً مجزا تبدیل شده‌اند و همین تضاد و تقابل باعث ایجاد تنش‌ها، مشکلات، مسائل و بحران‌های جدی انسانی می‌شود‌.

مظفری ادامه داد: با تدبیر شهرداری تهران در سال 2008 مجمع شهرداران آسیایی با دستور کار ایجاد همکاری، تبادل تجارب و اطلاعات و دانش بین شهرها، شهرداران و مقامات شهری در سطح قاره آسیا و با هدف زندگی بهتر در شهرها تشکیل شد.

دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی با اشاره به اینکه شهرهای قاره آسیا مشترکات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و جغرافیایی دارند، گفت: در تلاش هستیم با ایجاد همکاری بین شهرها به نوعی همگرایی و انسجام فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در شهرهای قاره آسیا برسیم.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=49565
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن