انرژی

آغاز نصب جکت نخستین سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، عملیات نصب جکت نخستین سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور ازطریق ویدئو کنفرانس آغاز می‌شود. این جکت متعلق به نخستین سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی در موقعیت مخزنی بلوک B این فاز است که به همت متخصصان داخلی نصب می‌شود.

این جکت سرچاهی، یازدهم اردیبهشت امسال در یارد قشم بارگیری شده بود و تا ساعتی دیگر در موقعیت مخزنی بلوک B فاز ۱۱ پارس جنوبی مستقر و عملیات نصب آن آغاز می‌شود.

طبق برنامه مراحل آب‌اندازی و استقرار این جکت در موقعیت انجام و پس از آن با شمع کوبی و تحکیم لازم، عملیات نصب تا سه هفته آینده تکمیل خواهد شد.

جکت سرچاهی سکوی SPD ۱۱ B یکی از دو جکت فاز ۱۱ پارس جنوبی است که پس از نصب، امکان حفاری ۱۲ حلقه چاه تولیدی را در موقعیت نخستین عرشه گازی این طرح در مرز مشترک ایران و قطر در آب‌های خلیج فارس فراهم می‌کند.

وزن این جکت حدود ۲ هزار و ۲۰۰ تن و ارتفاع آن ۷۶ متر است و پیش بینی می‌شود بهره برداری نخستین چاه فاز ۱۱ پارس جنوبی، سال آینده انجام و برداشت از این فاز آغاز شود.

طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس، پس از خروج شرکت‌های توتال فرانسه و شاخه بین‌المللی شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی‌آی) به‌طور کامل به شرکت پتروپارس سپرده شده و هدف از اجرای آن، تولید ۲ میلیارد فوت مکعب گاز غنی، انتقال به پالایشگاه‌های موجود پارس جنوبی و استفاده از ظرفیت فرآورشی این پالایشگاه‌ها است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=26011
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن