اجتماعی

آغاز عملیات احداث پارک ترافیک در شمال تهران آغاز شد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه یک از آغاز عملیات احداث فاز اول پارک ترافیک در شمال تهران خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمد خردمند اظهار داشت: پارک ترافیک از بهترین روش‌ها برای آشناکردن کودکان با موضوع ترافیک است و کودکان به عنوان رانندگان آینده باید از کودکی با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا شوند، بر همین اساس احداث پارک ترافیک می‌تواند با ایجاد محیطی کاملا ایمن به روش بازی، قوانین راهنمایی و رانندگی را به کودکان آموزش دهد.

وی افزود: در منطقه یک نیز اجرای این طرح در ضلع جنوب بوستان مهرگان در ناحیه شش، جانمایی و فاز اول آن با عملیات خاکبرداری در زمینی به مساحت یک‌هزار و 350 متر مربع آغاز شد.

خردمند بیان کرد: پس از خاکبرداری، همسطح‌سازی و احداث دیوارسنگی، عملیات ترافیکی چون خط‌کشی، اجرای علائم عمودی و افقی، نصب المان‌های ترافیکی مانند پل هوایی به صورت نمادین و رینگ دوچرخه‌سواری و … اجرا می‌شود.

معاون ترافیک منطقه یک تصریح کرد: دسترسی به پارک ترافیک بوستان مهرگان از بزرگراه‌های شهید صیاد شیرازی، امام علی(ع) و ارتش امکان‌پذیر است و همین مزیت می‌تواند این پارک را محلی برای حضور دانش‌آموزان از سایر مناطق قرار دهد.

وی افزود: این بوستان با وجود مکان‌های مختلف بازی برای کودکان و نوجوانان از جمله سایت طناب‌کشی، اسکیت، رینگ دوچرخه‌سواری و… می‌تواند با تکمیل بوستان ترافیک به عنوان محلی برای اردوی تفریحی و آموزش دانش‌آموزان بعد از اتمام کرونا و بازگشایی مدارس قرار بگیرد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=50395
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن